Stevie Nicks
+37
jonikk
Evolardo
Spasic
Rutinger
victorrt
FiXer
Aurora
ZoSo
Will Hoge
Johnny Kashmir
Vampa
Neska
uno cualquiera
Itlotg
red ryder
TomYoung
Moderno
Sikander
thunderpussy
Woody
Perseide
Boohan
bosco
El Puto Fary
sanfreebird72
Adso
Monra
Moltisanti
Refrescospepito
Steve Trumbo
káiser
Enric67
kaneda
Justin Case
loaded
DarthMercury
TheRover
41 participantes
Página 1 de 3.
Página 1 de 3. • 1, 2, 3
Stevie Nicks
Buenas, no encontraba otro topic sobre la que creo es una de las mujeres con más esencia rockera quedan en el panorama musical.
A esta mujer la conocí tarde y lamento no haber profundizado antes en la discografía de esta señora. Pero el otro día visionando American Horror Story, aparecía esta señora y decidí repasarme de nuevo algunos discos en su etapa con Fleetwood Mac y el éxito del Bella Donna que personalmente está muy bien y mantiene el tipo sin irse mucho a estridencias ochenteras típicas de aquella época (hacia la mitad del disco se nota más el cambio a lo que va a ser la etapa ochentera de esta mujer).
A parte de crear sobre si misma uno de los mitos más gonzo del rock... tenía tan jodida la tocha que en los mentideros del rock cuentan que hacía meterse la coca vía rectal.
La voz, que se sale del tópico griterío de otras nenas del rock, creo que tiene algo. Al margen de la etapa ochentera que creo que como muchos artistas de la época se perdieron un poco en el limbo del pseudorock, donde incluyo a un tal David Bowie.
¿qué disco me recomendaríais escuchar de esta mujer?.
Saludos.
A esta mujer la conocí tarde y lamento no haber profundizado antes en la discografía de esta señora. Pero el otro día visionando American Horror Story, aparecía esta señora y decidí repasarme de nuevo algunos discos en su etapa con Fleetwood Mac y el éxito del Bella Donna que personalmente está muy bien y mantiene el tipo sin irse mucho a estridencias ochenteras típicas de aquella época (hacia la mitad del disco se nota más el cambio a lo que va a ser la etapa ochentera de esta mujer).
A parte de crear sobre si misma uno de los mitos más gonzo del rock... tenía tan jodida la tocha que en los mentideros del rock cuentan que hacía meterse la coca vía rectal.
La voz, que se sale del tópico griterío de otras nenas del rock, creo que tiene algo. Al margen de la etapa ochentera que creo que como muchos artistas de la época se perdieron un poco en el limbo del pseudorock, donde incluyo a un tal David Bowie.
¿qué disco me recomendaríais escuchar de esta mujer?.
Saludos.
TheRover- Mensajes : 6189
Fecha de inscripción : 13/11/2011
Re: Stevie Nicks
Se ha hablado varias veces de esta muller en el foro e incluso había un tópic sobre su último album (24 karat Gold) que está sorprendentemente bien.
En solitario los imprescindibles son el mencionado Bella Donna y el muy famoso en su época The Wild Heart.
Aunque siempre he pensado que donde está más pletórica es en el Tusk de los Fleetwood Mac, en el que al ser doble todos los compositores pudieron explayarse a gusto.
En solitario los imprescindibles son el mencionado Bella Donna y el muy famoso en su época The Wild Heart.
Aunque siempre he pensado que donde está más pletórica es en el Tusk de los Fleetwood Mac, en el que al ser doble todos los compositores pudieron explayarse a gusto.
_________________
"When I was a child, I never felt like a child...
I felt like an Emperor with a city to burn"
The Last Dinner Party - Caesar On A TV Screen
Re: Stevie Nicks
DarthMercury escribió:Se ha hablado varias veces de esta muller en el foro e incluso había un tópic sobre su último album (24 karat Gold) que está sorprendentemente bien.
En solitario los imprescindibles son el mencionado Bella Donna y el muy famoso en su época The Wild Heart.
Aunque siempre he pensado que donde está más pletórica es en el Tusk de los Fleetwood Mac, en el que al ser doble todos los compositores pudieron explayarse a gusto.
Me ha hecho gracia lo de que la voz "tiene algo". Joder, es una de LAS voces femeninas del rock.
loaded- Mensajes : 46040
Fecha de inscripción : 20/04/2008
Re: Stevie Nicks
Voz y presencia escénica. Con su metro y medio te llena un escenario.
Una legendaria.
Justin Case- Mensajes : 5221
Fecha de inscripción : 13/03/2013
Re: Stevie Nicks
DarthMercury escribió:Se ha hablado varias veces de esta muller en el foro e incluso había un tópic sobre su último album (24 karat Gold) que está sorprendentemente bien.
En solitario los imprescindibles son el mencionado Bella Donna y el muy famoso en su época The Wild Heart.
Aunque siempre he pensado que donde está más pletórica es en el Tusk de los Fleetwood Mac, en el que al ser doble todos los compositores pudieron explayarse a gusto.
En el RUMOURS se sale. Bueno, ahí se salen todos. Y ese disco está entre los que más me gustan de toda la historia. Los Mac ingleses tenían su punto, pero jamás llegaron a esas cimas.
kaneda- Mensajes : 4826
Fecha de inscripción : 25/07/2009
Re: Stevie Nicks
TheRover escribió:
¿qué disco me recomendaríais escuchar de esta mujer?.
Saludos.
Píllate la caja "Enchanted". Está muy bien recopilada (piensa que hasta en sus discos prescindibles hay buenas canciones) y nunca ha sido cara.
Enric67- Mensajes : 39018
Fecha de inscripción : 23/12/2012
Re: Stevie Nicks
Gracias a todos por las recomendaciones, la verdad es que si digo que la voz tiene "algo" porque también hace muchísimos años recuerdo haberla escuchado en ese recopilatorio de la banda sonora de Heavy Metal y aquella canción Blue Lamp es simplemente un clásico cojonudo, pura esencia rock con mucho gusto. Es precisamente porque dentro del rango típico rockero en mujeres estoy acostumbrado o a la pelmaza o a la rockera gritona (y no me refiero a steven tyler), joder es que hasta haciendo gorgoritos tiene buen gusto la jodida, como digo, no hay otra igual.
Pero claro, miedo me da adentrarme más allá de 1981, el Bella Donna conserva su esencia de los 70 hasta la mitad del disco, pero con esto no quiero decir que eso sea malo.
Voy a pegar un repaso, hoy he tenido que salir de viaje y no pude leer a tiempo vuestras recomendaciones.
¿Creéis que el Enchanted estará en la Fnac?
Pero claro, miedo me da adentrarme más allá de 1981, el Bella Donna conserva su esencia de los 70 hasta la mitad del disco, pero con esto no quiero decir que eso sea malo.
Voy a pegar un repaso, hoy he tenido que salir de viaje y no pude leer a tiempo vuestras recomendaciones.
¿Creéis que el Enchanted estará en la Fnac?
TheRover- Mensajes : 6189
Fecha de inscripción : 13/11/2011
Re: Stevie Nicks
TheRover escribió: ¿Creéis que el Enchanted estará en la Fnac?
Hace años la compré en Fnac y estaba a un precio irrisorio, casi de saldo.
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
Preciosa versión en directo de 'Doing The Best I Can (Escape From Berlin)', mucho mejor que en estudio... ¡y vaya PELAZO!
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
TheRover escribió:tenía tan jodida la tocha que en los mentideros del rock cuentan que hacía meterse la coca vía rectal.
.
Steve Trumbo- Mensajes : 135435
Fecha de inscripción : 05/05/2013
Re: Stevie Nicks
Su último disco es una pasada.
Moltisanti- Mensajes : 48182
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Stevie Nicks
Gira por USA a final de año.
¿y Uropa? eh!!! para el siglo que viene, ¿no?
https://www.stevienicksofficial.com/tour
¿y Uropa? eh!!! para el siglo que viene, ¿no?
https://www.stevienicksofficial.com/tour
Monra- Mensajes : 8102
Fecha de inscripción : 14/09/2012
Re: Stevie Nicks
Adso escribió:Ya me habíais asustao.
Cagontó. Estos reflotes en los que no hay nada nuevo que echarse al bigote son un bajón
_________________
"When I was a child, I never felt like a child...
I felt like an Emperor with a city to burn"
The Last Dinner Party - Caesar On A TV Screen
Re: Stevie Nicks
Pues la verdad es que hay ganas de verla en Londres y además veo que también toca temas de Fleetwood. Como previa a Petty me parece fenomenal y seguro que luego saldrá a cantar con el de Gainsville, esas cosas que se ven en el extranjero y nunca pasan aquí.
sanfreebird72- Mensajes : 3558
Fecha de inscripción : 27/03/2008
Re: Stevie Nicks
Conciertazo de Stevie ayer.
Acompañada de una gran banda, donde destacaban el guitarrista y el batería.
Stevie en plena forma tirando de repertorio propio y FM.
Además, sus técnicos lograron el mejor sonido de toda la jornada en Hyde Park, sin bola de graves.
Acompañada de una gran banda, donde destacaban el guitarrista y el batería.
Stevie en plena forma tirando de repertorio propio y FM.
Además, sus técnicos lograron el mejor sonido de toda la jornada en Hyde Park, sin bola de graves.
bosco- Mensajes : 192
Fecha de inscripción : 05/06/2017
Re: Stevie Nicks
The White Witch
Y 17 razones de por qué este video de Rhiannon es la cosa más molona del universo https://www.rollingstone.com/music/features/17-reasons-this-rhiannon-clip-is-the-coolest-thing-in-the-universe-20150114
Y 17 razones de por qué este video de Rhiannon es la cosa más molona del universo https://www.rollingstone.com/music/features/17-reasons-this-rhiannon-clip-is-the-coolest-thing-in-the-universe-20150114
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
La no confirmación de FM para el azkena me hizo adentrarme más en la banda, que sólo conocía el Rumours. Tengo enganchada buena.
Y Stevie es una fuera de serie, que grandeza por favor
Y Stevie es una fuera de serie, que grandeza por favor
Woody- Mensajes : 45248
Fecha de inscripción : 06/03/2016
Re: Stevie Nicks
Woody escribió:La no confirmación de FM para el azkena me hizo adentrarme más en la banda, que sólo conocía el Rumours. Tengo enganchada buena.
Y Stevie es una fuera de serie, que grandeza por favor
Escucha su último disco LP de estudio, Say You Will. Tiene un puñado de temas maravillosos.
Es de hace 15 años ya, por cierto.
Ojo a esto:
Boohan- Mensajes : 54506
Fecha de inscripción : 25/03/2008
Re: Stevie Nicks
Boohan escribió:Woody escribió:La no confirmación de FM para el azkena me hizo adentrarme más en la banda, que sólo conocía el Rumours. Tengo enganchada buena.
Y Stevie es una fuera de serie, que grandeza por favor
Escucha su último disco LP de estudio, Say You Will. Tiene un puñado de temas maravillosos.
Es de hace 15 años ya, por cierto.
Ojo a esto:
Ok, lo haré
Gracias Boohan!!!
Woody- Mensajes : 45248
Fecha de inscripción : 06/03/2016
Re: Stevie Nicks
TOM PETTY le dijo que sus heartbreakers era una banda de hombres y no la dejó entrar en su grupo.
thunderpussy- Mensajes : 28163
Fecha de inscripción : 26/03/2008
Re: Stevie Nicks
Woody escribió:Boohan escribió:Woody escribió:La no confirmación de FM para el azkena me hizo adentrarme más en la banda, que sólo conocía el Rumours. Tengo enganchada buena.
Y Stevie es una fuera de serie, que grandeza por favor
Escucha su último disco LP de estudio, Say You Will. Tiene un puñado de temas maravillosos.
Es de hace 15 años ya, por cierto.
Ojo a esto:
Ok, lo haré
Gracias Boohan!!!
Esta canción era/es de Stevie, de los 80s si no me equivoco, pero luego la rescató la banda y la actualizó incorporándola en el Say You Will, y joder, se me caen los cojones al suelo cada vez que la escucho . Diría que es uno de los 5 mejores temas de FM (ya sé que es mucho decir) si no fuera porque realmente no es 100% un tema de FM. Aquí FM en directo tocándola, el sonido es bastante potable, merece la pena pues la canción gana mucho con ese toque que la da FM 20 años después, y con el solo de Lindsey claro:
Boohan- Mensajes : 54506
Fecha de inscripción : 25/03/2008
Re: Stevie Nicks
Como canta esta mujer, que barbaridad. Me encanta el estilo de Buckingham a la guitarra también.
Temazo, por cierto
Temazo, por cierto
Woody- Mensajes : 45248
Fecha de inscripción : 06/03/2016
Re: Stevie Nicks
Esta cara b siempre ha sido uno de mis temas favoritos.
Del concierto se puede sacar que tiene la voz intacta y que las habladurías de que si su adicción a la coca le habían jodido la voz son falsas.
saludos.
TheRover- Mensajes : 6189
Fecha de inscripción : 13/11/2011
Re: Stevie Nicks
Qué barbaridad. Toda la banda se sale y Stevie, bbfff, yo creo que está poseída a partir del minuto 6:40 aprox. Tanta intensidad que en el minuto 8:08 está llorando
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
Stevie Nicks como artista en solitario es uno de los nominados al Rock and Roll Of Fame para 2019. Ya forma parte del mismo desde 1998 como integrante de Fleetwood Mac.
https://eu.usatoday.com/story/life/music/2018/10/09/def-leppard-stevie-nicks-janet-jackson-up-rock-hall-2019/1571407002/
https://eu.usatoday.com/story/life/music/2018/10/09/def-leppard-stevie-nicks-janet-jackson-up-rock-hall-2019/1571407002/
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
káiser escribió:Stevie Nicks como artista en solitario es uno de los nominados al Rock and Roll Hall Of Fame para 2019. Ya forma parte del mismo desde 1998 como integrante de Fleetwood Mac.
https://eu.usatoday.com/story/life/music/2018/10/09/def-leppard-stevie-nicks-janet-jackson-up-rock-hall-2019/1571407002/
Bueno, pues ya lo tenemos. Stevie Nicks ha sido elegida para formar parte del Rock and Roll Hall Of Fame, con lo que se convierte en la única mujer que está por partida doble, como miembro de Fleetwood Mac y como artista en solitario.
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
Anteayer en el Barclays Center de Brooklyn (New York) se celebró la ceremonia de ingreso en el Rock & Roll Hall of Fame de 2019. Los nuevos grupos que este año engrosan la lista del Rock & Roll Hall of Fame son Stevie Nicks, Radiohead, The Cure, Janet Jackson, Def Leppard, Roxy Music y The Zombies.
El discurso de presentación de Stevie Nicks lo dio Harry Style de One Direction
Stevie, tan parlanchina como siempre, dio un laaaaaargo discurso
"This speech thing that I was supposed to give now has been following me down — the sound of its voice will haunt me for the [next] two weeks. It’s not hard for me to go and play for you, but it’s very hard for me to try to tell you — thank you for for this, for being the first girl in the Rock and Roll Hall of Fame — twice!
Sometimes I just couldn’t tell great stories. Because it’s like easy — if I’m telling a story about Prince, I can say, ‘He picked me up in his purple Camaro. And we went out to his purple house in a suburb outside Minneapolis, nobody knew where I was. And we wrote a song called, “It’ll Take You Days to Find Her”? And I can actually tell you a great story about that because it is what it is. But for me to tell you a story from my heart, about what this means to me, is very hard … because this has never happened to me before. [It’s only happened for] 22 men and four — zero women, and now one woman.
[Now] I’m like, ‘Hey man, I can do it!’ Now I’m telling all my friends. The girls in Haim? I’m like, “Okay you guys, you gotta really get it together now. One of you needs to step away. And don’t break up your band, just do an album so you have it. Because it’s gonna take 20 years before you get recognized, again! So you’ll already be like, 60. Again, this is the problem of getting in. I started Bella Donna in 1979. I had been in Fleetwood Mac for not even four years, more like three-and-a-half years… This is a hard thing to do. Because you have to — the times are different. It’s like — it’s going to be hard, But I know there’s somebody out there that will be able to do it because I’m going to give you all the directions and I’ll do enough interviews and say what to do.
I wanna tell you that everybody in my life gave me ideas of what I could say to you — I have to just say this because I don’t have my glasses on, I can’t even read it — but I’ve read it so many times in the middle of the night, crying going like ‘Shit I don’t even know what I’m gonna say up there.’ This morning at 4:30 my assistant came in and I’m laying there, and my little Chinese Crested [dog] lays right on my stomach and she’s looking at me like… ‘It’s so late.’ And she goes, “Are you done?” and I’m going “No I can’t do it. I have to go to bed. I don’t know what I’m going to say. I’m just gonna have go out there and… six minutes is not very long. So let me move right on — six minutes for me! I majored in Speech Communication in San Jose State!
The second I called my mom and said, “I have to quit because me and Lindsey have to move to L.A., because the music is in San Francisco, and record deals are in L.A.. We have to go tomorrow.” My mom said, “Okay, that’s fine, but we will be withdrawing all financial support.” I said, flat out, “I know mom. I know, and I’m up to the challenge. Three waitress jobs, two cleaning lady jobs, it was cool.” Lindsey worked on the music, I worked on food and carrying glasses. I rather enjoyed it because I could get out of the house and go into the real world instead of being in the cave with all the guys who were just laying around smoking pot and messing up my house.
It’s like I go, “Excuse me? Excuse me? Can I just step over your feet and your pot and everything so I can straighten this place up?” I don’t get paid for doing this at my own house, but I will do it for you because I know you guys work hard. That’s just a little bit of a moment of how we got before Fleetwood Mac. I want to tell you that this solo album thing, I started thinking about this. I only know this because my friend Paul Fishkin, in 1976 who then became my boyfriend after we went to this convention at the Acapulco Princess, which I like to call the Tequila Convention because the first night, everybody had the little necklaces. One of you may have been there, the little necklace around your neck, and they come and they fill it with tequila. Who is going to waste tequila?
Everybody was so drunk that nobody served us for three solid days, and then it was over. So everybody went to the airport and left, but not me. I stayed, because I’m going like, “I’m already down here. Somebody else paid for it, so I’m going to enjoy this vacation.” Paul and me, I said to him, after playing Rumours, which is not even finished, but still really cool the night before, I didn’t even hear it because I passed out as soon as I pushed play, but some people must have heard it because they spoke about it later.
I said, “No no, it’s other songs, more demos,” and he goes like, “Okay.” We go out on the beach and I plan for 15 or 20 songs, and he goes, “Wow, that’s a lot of songs. Okay.” He’s a record man, so we go back to L.A. and New York. We start going out, and I find out because Paul tells me, a year later when I said to him, [whispers] “Do you think there’s any way that I could do a discreet solo album, that would not break up Fleetwood Mac?” I’m going like, “It’s a secret.” He’s like, “I think so. I think if you’re kind and loving, and you tell them that you will always put them first, and they will always be at the top of your priority list, they will understand and they will stay. Go do what you want to do and have fun. We’ll see you later.”
That’s what we eventually did. Yes, my amazing band is still together and very strong today. Last but not least, which probably won’t be last but not least, they can’t get me off this stage. I want to thank, first of all, very quickly, Paul Fishkin because he was the wise man who said, “You can do both, and you can have both. You just have to do it with love. That’s all.” Then I was introduced to his partner Danny Goldberg who became our group guru and our calm coach who kept us calm. I was gone all the time, so they were talking about this and trying to put it together calmly and serenely.
I’m off in the world doing Rumours and Tusk. They’re working behind the scenes to see if they can make this happen. Then it happened. We formed a record company called Modern. We went to Mr. Doug Morris at Atlantic, my hero. I said, “So Doug, what I want to do is I want to make a Tom Petty album, straight up rock and roll. I have two great girl singers, Laurie and Sharon that are amazing, and we’re going to be Crosby, Stills & Nash. I’m going to be Stills and they’re going to be Nash and Crosby.
“So it’s going to be straight up rock ‘n’ roll, but we’re going to sound like Crosby, Stills & Nash. And Doug’s like — “Fan-fucking-tastic.” Sorry, didn’t mean to swear. So then I said, “Who produces Tom Petty?” He goes, “Jimmy Iovine.” I say, “Can you set me up with Jimmy Iovine?” And he goes, “Yeah, I can. I’ll give him a call.” He calls Jimmy and he sets us up to go and have dinner. We go and have dinner and I tell him the same thing. Tom Petty, straight-up rock album, but we want to sound like Crosby, Stills & Nash. He goes, “Okay, I can do it. I haven’t done a girl album in a while.” We go, “Okay, good.”
We both went back to L.A. because he was there finishing Tom’s record. We get there, and 10 days later — I moved in with Jimmy. It’s just how it was… I moved in with Jimmy. I learned to make tiny pizzas, and waited for him to finish Tom’s album. Meanwhile, me and Laurie and Sharon are practicing all our three-part harmonies, which Jimmy and nobody else really wanted to hear. We were going to be damned if we weren’t gonna be on that album, being Crosby, Stills & Nash. We got so good during that next six weeks, that when he was done and we started Bella Donna, we were ready.
We walked in and we made an album in three months — which is unheard of, especially in those days. We were focused. We were together. We were organized, and we made a great album. Then Jimmy came to me and said, “We have a problem Stevie. We made a great album, but you don’t have a single.”
I’m like, “Seriously? We don’t have a single, and you didn’t tell me until now?” He goes, “Well I though it would work out. I thought one would come to my head and it didn’t, but I have a plan. Tom Petty says you can have “Stop Draggin’ My Heart Around.” It’s already recorded. He’ll sing it with you. And… Problem solved!”
I finally got to meet Tom Petty — who Jimmy had kept me a secret from, because he didn’t want Tom to get pissed off — and think that his attention was going to be taken away because he had a new girlfriend. I liked it in the basement. It was fine. I got to hear everything, eavesdrop all through it. Anyway, Jimmy, Doug, Paul, Danny — also Irving Azoff — I had to hire him in 1976 because my mother said, “You better get some help here, because you don’t have anybody taking care of your money.” So I hired Irving, who gladly said, “Sure I’ll do it!” Not having any idea that he’d still be sitting here tonight, going like, “Sure, I’ll do it!”
My press agent, Liz Rosenberg who I met in 1976, who is still present, and press agenting for me. She’s the best. She’s the Rona Barrett of today. I adore her. She’s elegant and incredible. Talk to her if you can. She’ll get you in the newspaper. Then there was Howard Kaufman who passed away a little while ago — he then became my manager when Irving had to go become the president of a record company. That was okay, because all have to branch out!
Let’s see, and Sheryl [Louis], who when Howard passed away, then took on the mantle of being my manager — which is no easy thing, because I don’t agree with anything anybody says — especially when it’s a girl! Thank you Sheryl for giving it your all. Anyway, you all have been a fantastic, fantastic audience … Thank you! If you ever need a keynote speaker, somebody to talk to, someone to talk to a group of people — I am your girl."
El discurso de presentación de Stevie Nicks lo dio Harry Style de One Direction
Stevie, tan parlanchina como siempre, dio un laaaaaargo discurso
"This speech thing that I was supposed to give now has been following me down — the sound of its voice will haunt me for the [next] two weeks. It’s not hard for me to go and play for you, but it’s very hard for me to try to tell you — thank you for for this, for being the first girl in the Rock and Roll Hall of Fame — twice!
Sometimes I just couldn’t tell great stories. Because it’s like easy — if I’m telling a story about Prince, I can say, ‘He picked me up in his purple Camaro. And we went out to his purple house in a suburb outside Minneapolis, nobody knew where I was. And we wrote a song called, “It’ll Take You Days to Find Her”? And I can actually tell you a great story about that because it is what it is. But for me to tell you a story from my heart, about what this means to me, is very hard … because this has never happened to me before. [It’s only happened for] 22 men and four — zero women, and now one woman.
[Now] I’m like, ‘Hey man, I can do it!’ Now I’m telling all my friends. The girls in Haim? I’m like, “Okay you guys, you gotta really get it together now. One of you needs to step away. And don’t break up your band, just do an album so you have it. Because it’s gonna take 20 years before you get recognized, again! So you’ll already be like, 60. Again, this is the problem of getting in. I started Bella Donna in 1979. I had been in Fleetwood Mac for not even four years, more like three-and-a-half years… This is a hard thing to do. Because you have to — the times are different. It’s like — it’s going to be hard, But I know there’s somebody out there that will be able to do it because I’m going to give you all the directions and I’ll do enough interviews and say what to do.
I wanna tell you that everybody in my life gave me ideas of what I could say to you — I have to just say this because I don’t have my glasses on, I can’t even read it — but I’ve read it so many times in the middle of the night, crying going like ‘Shit I don’t even know what I’m gonna say up there.’ This morning at 4:30 my assistant came in and I’m laying there, and my little Chinese Crested [dog] lays right on my stomach and she’s looking at me like… ‘It’s so late.’ And she goes, “Are you done?” and I’m going “No I can’t do it. I have to go to bed. I don’t know what I’m going to say. I’m just gonna have go out there and… six minutes is not very long. So let me move right on — six minutes for me! I majored in Speech Communication in San Jose State!
The second I called my mom and said, “I have to quit because me and Lindsey have to move to L.A., because the music is in San Francisco, and record deals are in L.A.. We have to go tomorrow.” My mom said, “Okay, that’s fine, but we will be withdrawing all financial support.” I said, flat out, “I know mom. I know, and I’m up to the challenge. Three waitress jobs, two cleaning lady jobs, it was cool.” Lindsey worked on the music, I worked on food and carrying glasses. I rather enjoyed it because I could get out of the house and go into the real world instead of being in the cave with all the guys who were just laying around smoking pot and messing up my house.
It’s like I go, “Excuse me? Excuse me? Can I just step over your feet and your pot and everything so I can straighten this place up?” I don’t get paid for doing this at my own house, but I will do it for you because I know you guys work hard. That’s just a little bit of a moment of how we got before Fleetwood Mac. I want to tell you that this solo album thing, I started thinking about this. I only know this because my friend Paul Fishkin, in 1976 who then became my boyfriend after we went to this convention at the Acapulco Princess, which I like to call the Tequila Convention because the first night, everybody had the little necklaces. One of you may have been there, the little necklace around your neck, and they come and they fill it with tequila. Who is going to waste tequila?
Everybody was so drunk that nobody served us for three solid days, and then it was over. So everybody went to the airport and left, but not me. I stayed, because I’m going like, “I’m already down here. Somebody else paid for it, so I’m going to enjoy this vacation.” Paul and me, I said to him, after playing Rumours, which is not even finished, but still really cool the night before, I didn’t even hear it because I passed out as soon as I pushed play, but some people must have heard it because they spoke about it later.
I said, “No no, it’s other songs, more demos,” and he goes like, “Okay.” We go out on the beach and I plan for 15 or 20 songs, and he goes, “Wow, that’s a lot of songs. Okay.” He’s a record man, so we go back to L.A. and New York. We start going out, and I find out because Paul tells me, a year later when I said to him, [whispers] “Do you think there’s any way that I could do a discreet solo album, that would not break up Fleetwood Mac?” I’m going like, “It’s a secret.” He’s like, “I think so. I think if you’re kind and loving, and you tell them that you will always put them first, and they will always be at the top of your priority list, they will understand and they will stay. Go do what you want to do and have fun. We’ll see you later.”
That’s what we eventually did. Yes, my amazing band is still together and very strong today. Last but not least, which probably won’t be last but not least, they can’t get me off this stage. I want to thank, first of all, very quickly, Paul Fishkin because he was the wise man who said, “You can do both, and you can have both. You just have to do it with love. That’s all.” Then I was introduced to his partner Danny Goldberg who became our group guru and our calm coach who kept us calm. I was gone all the time, so they were talking about this and trying to put it together calmly and serenely.
I’m off in the world doing Rumours and Tusk. They’re working behind the scenes to see if they can make this happen. Then it happened. We formed a record company called Modern. We went to Mr. Doug Morris at Atlantic, my hero. I said, “So Doug, what I want to do is I want to make a Tom Petty album, straight up rock and roll. I have two great girl singers, Laurie and Sharon that are amazing, and we’re going to be Crosby, Stills & Nash. I’m going to be Stills and they’re going to be Nash and Crosby.
“So it’s going to be straight up rock ‘n’ roll, but we’re going to sound like Crosby, Stills & Nash. And Doug’s like — “Fan-fucking-tastic.” Sorry, didn’t mean to swear. So then I said, “Who produces Tom Petty?” He goes, “Jimmy Iovine.” I say, “Can you set me up with Jimmy Iovine?” And he goes, “Yeah, I can. I’ll give him a call.” He calls Jimmy and he sets us up to go and have dinner. We go and have dinner and I tell him the same thing. Tom Petty, straight-up rock album, but we want to sound like Crosby, Stills & Nash. He goes, “Okay, I can do it. I haven’t done a girl album in a while.” We go, “Okay, good.”
We both went back to L.A. because he was there finishing Tom’s record. We get there, and 10 days later — I moved in with Jimmy. It’s just how it was… I moved in with Jimmy. I learned to make tiny pizzas, and waited for him to finish Tom’s album. Meanwhile, me and Laurie and Sharon are practicing all our three-part harmonies, which Jimmy and nobody else really wanted to hear. We were going to be damned if we weren’t gonna be on that album, being Crosby, Stills & Nash. We got so good during that next six weeks, that when he was done and we started Bella Donna, we were ready.
We walked in and we made an album in three months — which is unheard of, especially in those days. We were focused. We were together. We were organized, and we made a great album. Then Jimmy came to me and said, “We have a problem Stevie. We made a great album, but you don’t have a single.”
I’m like, “Seriously? We don’t have a single, and you didn’t tell me until now?” He goes, “Well I though it would work out. I thought one would come to my head and it didn’t, but I have a plan. Tom Petty says you can have “Stop Draggin’ My Heart Around.” It’s already recorded. He’ll sing it with you. And… Problem solved!”
I finally got to meet Tom Petty — who Jimmy had kept me a secret from, because he didn’t want Tom to get pissed off — and think that his attention was going to be taken away because he had a new girlfriend. I liked it in the basement. It was fine. I got to hear everything, eavesdrop all through it. Anyway, Jimmy, Doug, Paul, Danny — also Irving Azoff — I had to hire him in 1976 because my mother said, “You better get some help here, because you don’t have anybody taking care of your money.” So I hired Irving, who gladly said, “Sure I’ll do it!” Not having any idea that he’d still be sitting here tonight, going like, “Sure, I’ll do it!”
My press agent, Liz Rosenberg who I met in 1976, who is still present, and press agenting for me. She’s the best. She’s the Rona Barrett of today. I adore her. She’s elegant and incredible. Talk to her if you can. She’ll get you in the newspaper. Then there was Howard Kaufman who passed away a little while ago — he then became my manager when Irving had to go become the president of a record company. That was okay, because all have to branch out!
Let’s see, and Sheryl [Louis], who when Howard passed away, then took on the mantle of being my manager — which is no easy thing, because I don’t agree with anything anybody says — especially when it’s a girl! Thank you Sheryl for giving it your all. Anyway, you all have been a fantastic, fantastic audience … Thank you! If you ever need a keynote speaker, somebody to talk to, someone to talk to a group of people — I am your girl."
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
Mare de Deu. Esperaré a que hagan la peli del discurso
_________________
"When I was a child, I never felt like a child...
I felt like an Emperor with a city to burn"
The Last Dinner Party - Caesar On A TV Screen
Re: Stevie Nicks
Un día como el de ayer hace 30 años, un 11 de mayo de 1989, Stevie Nicks lanzaba su cuarto álbum en solitario, The Other Side Of The Mirror.
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
káiser escribió:
Un día como el de ayer hace 30 años, un 11 de mayo de 1989, Stevie Nicks lanzaba su cuarto álbum en solitario, The Other Side Of The Mirror.
Fue su primer tema en solitario que escuché, precisamente cuando salió.
Siempre he dicho que en ese vídeo tiene un look Stacy Valentine Víctima de su tiempo, supongo.
loaded- Mensajes : 46040
Fecha de inscripción : 20/04/2008
Re: Stevie Nicks
loaded escribió:káiser escribió:
Un día como el de ayer hace 30 años, un 11 de mayo de 1989, Stevie Nicks lanzaba su cuarto álbum en solitario, The Other Side Of The Mirror.
Fue su primer tema en solitario que escuché, precisamente cuando salió.
Siempre he dicho que en ese vídeo tiene un look Stacy Valentine Víctima de su tiempo, supongo.
Bueno, Stacy Valentine es noventera
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
Confieso que aún no había escuchado esta maravilla:
Qué barbaridad.
Y manda guevos que Lindsey Buckingham no tenga topic propio en este foro.
Qué barbaridad.
Y manda guevos que Lindsey Buckingham no tenga topic propio en este foro.
Boohan- Mensajes : 54506
Fecha de inscripción : 25/03/2008
Re: Stevie Nicks
Boohan escribió:Confieso que aún no había escuchado esta maravilla:
Qué barbaridad.
Y manda guevos que Lindsey Buckingham no tenga topic propio en este foro.
Una maravilla esta joya inédita, efectivamente. Vaya química tenían, una pena como ha terminado todo.
Sikander- Mensajes : 6373
Fecha de inscripción : 14/04/2008
Re: Stevie Nicks
Boohan escribió:Confieso que aún no había escuchado esta maravilla:
Qué barbaridad.
Y manda guevos que Lindsey Buckingham no tenga topic propio en este foro.
Lo tendría si fuese político o músico hard rock.....
Para todo lo demás, se complica.
TomYoung- Mensajes : 433
Fecha de inscripción : 27/05/2018
Re: Stevie Nicks
Esta es su mejor interpretación para mi. Maravillosa ella y el resto.
A mi también me encantan los Mac de esta época.
red ryder- Mensajes : 7470
Fecha de inscripción : 18/01/2012
Re: Stevie Nicks
"Imaginary Lover", el clásico que nunca lo fue.
Una anécdota curiosa que pasó durante la grabación de Tusk. Por aquella época una emisora de radio pinchó "Imaginary Lover" de la Atlanta Rhythm Section accidentalmente a 45 rpm en lugar de a 33. El caso es que los oyentes reaccionaron positivamente y llamaron a la emisora pensando que era un nuevo tema de Fleetwood Mac cantado por Stevie Nicks. La historia llegó a los oídos de Stevie que inmediatamente compró el disco y lo llevó a los estudios de grabación. Acelerando el disco, todo el mundo pensaba que se trataba de la voz de Stevie. Incluso le gastaron una broma a Christine, a la que se la hicieron llegar grabado en una demo con otros temas. A Christine le encantó y felicitó a Stevie por su nueva canción.
A los que no les hizo tanta gracia fue a Atlanta Rhythm Section
Una anécdota curiosa que pasó durante la grabación de Tusk. Por aquella época una emisora de radio pinchó "Imaginary Lover" de la Atlanta Rhythm Section accidentalmente a 45 rpm en lugar de a 33. El caso es que los oyentes reaccionaron positivamente y llamaron a la emisora pensando que era un nuevo tema de Fleetwood Mac cantado por Stevie Nicks. La historia llegó a los oídos de Stevie que inmediatamente compró el disco y lo llevó a los estudios de grabación. Acelerando el disco, todo el mundo pensaba que se trataba de la voz de Stevie. Incluso le gastaron una broma a Christine, a la que se la hicieron llegar grabado en una demo con otros temas. A Christine le encantó y felicitó a Stevie por su nueva canción.
A los que no les hizo tanta gracia fue a Atlanta Rhythm Section
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
Felicidades Stevie, una gran mujer, qué mejor momento para repasar su discografía con fleetwood
TheRover- Mensajes : 6189
Fecha de inscripción : 13/11/2011
Re: Stevie Nicks
káiser- Mensajes : 51200
Fecha de inscripción : 25/04/2008
Re: Stevie Nicks
DarthMercury escribió:Mare de Deu. Esperaré a que hagan la peli del discurso
uno cualquiera- Mensajes : 35000
Fecha de inscripción : 14/10/2011
Re: Stevie Nicks
Siempre me ha parecido preciosa.
No esa belleza de anuncio, si no de la terrenal, de una chica que podría haber sido mi amiga del barrio.
Enric67- Mensajes : 39018
Fecha de inscripción : 23/12/2012
Página 1 de 3. • 1, 2, 3
Temas similares
» Stevie Nicks "24 Karat Gold: Songs from the Vault" (2014)
» Guía de dobles nicks.
» Los nicks y la pronunciacion
» DOBLES NICKS.
» La batalla de los nicks - baneos a la de ya!
» Guía de dobles nicks.
» Los nicks y la pronunciacion
» DOBLES NICKS.
» La batalla de los nicks - baneos a la de ya!
Página 1 de 3.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.