EUSKERAZ, bertatik eta bertara.
+46
georgino
Oker
snaiz
Autista
Jud
chiskeik
MusicHunter
Osaba_Waylon
ekilore
malone
nacho
Jesse James
SleazeGirl
agianegunbatez
rudicio
Axlferrari
Urbeltz
davegahanynograham
filipusIV
Ashra
Neska
Marcial Garañón
Sois pateticos
Aecio
Bassrock
basquepunk
Poisonblade
Langarica
eskubeltz
KILLER
disturbiau
pantxo
señor rosa
karlos gasteiz
halo
Stormy
loaded
haserretuta
Yomis
Joseba
Carlos Ka
Emeritus Pope
jonikk
jojomojo
Infernu
Poltxu
50 participantes
Página 14 de 20.
Página 14 de 20. • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20
Re: EUSKERAZ, bertatik eta bertara.
MusicHunter escribió:Gabon!! Ikasten ari naiz euskera baina lehenengo "curso" nago, horregatik, ez dakit gehiago. Os leo pero poco podré aportar, no sé ni de que estais hablando. Perdonad que lo ponga en castellano pero como digo, mi nivel es limitado de momento. Muchas gracias a Infernu por redirigirme aquí
Gabon Music Hunter. Pozten nau euskara ikasten ari zarela jakiteak. Hemen egiten duguna da euskaraz mintzatzea. Nahi duzun gaia edo foroan dagoen gaien bati buruz hemen euskaraz hitz egiten da.
En castellano te lo pongo y de paso te animo a que sigas, no se juzga y si te corrigen espero que te ayude.
"Gabon Music Hunter. Me alegra saber que estas estudiando euskera. Aquí lo que se hace es hablar en euskera. Del tema que quieras o de un tema del foro aquí se habla en euskera"
Bassrock- Mensajes : 3436
Hemen kontua euskeraz egitea da, ikasleak praktikatzeko oso aukera ona da, beraz egin euskeraz eta gaizki egindakoak zuzentzen lagunduko dizuegu.
Infernu- Mensajes : 56568
Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa
Nire betiko arazoa, oso berdea nago euskaraz hitz egiten. Hurrengo ikasturtean B2 errepikako dut. Udan barnetegi batera joatea pentsatezen ari naiz edo... inoiz ez dut gaindituko
Nire betiko arazoa, oso berdea nago euskaraz hitz egiten. Hurrengo ikasturtean B2 errepikako dut. Udan barnetegi batera joatea pentsatezen ari naiz edo... inoiz ez dut gaindituko
Neska- Moderadora
Bassrock escribió:MusicHunter escribió:Gabon!! Ikasten ari naiz euskera baina lehenengo "curso" nago, horregatik, ez dakit gehiago. Os leo pero poco podré aportar, no sé ni de que estais hablando. Perdonad que lo ponga en castellano pero como digo, mi nivel es limitado de momento. Muchas gracias a Infernu por redirigirme aquí
Gabon Music Hunter. Pozten nau euskara ikasten ari zarela jakiteak. Hemen egiten duguna da euskaraz mintzatzea. Nahi duzun gaia edo foroan dagoen gaien bati buruz hemen euskaraz hitz egiten da.
En castellano te lo pongo y de paso te animo a que sigas, no se juzga y si te corrigen espero que te ayude.
"Gabon Music Hunter. Me alegra saber que estas estudiando euskera. Aquí lo que se hace es hablar en euskera. Del tema que quieras o de un tema del foro aquí se habla en euskera"
Eskerrik asko!!!
MusicHunter- Mensajes : 624
Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa
eeeeeetetetete mekatxi porretaaa!
ahozkoak ez du sekreturik, hitzegitea da eta arreta jartzea (dakitenei entzutea edo irrati edo tv saioak euskeraz entzutea)
lotsa izaten da zuen artean ardurah handiena Neska, baina guk ondo ulertzen degu zuen saiakera eta esfortzua handia dela.
tira, animoooo!!!! eta bai! gaindituko dezu!
Poltxu- Mensajes : 5107
Aupa Neska!
Saiatu zure eguneroko bizitzan euskaraz nork egiten duen jakiten, dendariak, tabernariak, medikuak, lankideak, udaltzainak...
Eta egin euskaraz, asteburutan igande pasa GIPUZKOARA etorri (Irunera ezik) familiarekin eta euskaraz soltatu, ez zaituzte ezagutzen, beraz ez duzu lotsarik eduki behar.
Gipuzkoa diot, Bizkaian euskaraz asko egiten duten tokietako euskara zaila egingo zaiolako euskaldunberri bati, nafarroan ere antzera, eta leku handietan euskara asko entzuten den probintzia delako.
Eutsi!
Saiatu zure eguneroko bizitzan euskaraz nork egiten duen jakiten, dendariak, tabernariak, medikuak, lankideak, udaltzainak...
Eta egin euskaraz, asteburutan igande pasa GIPUZKOARA etorri (Irunera ezik) familiarekin eta euskaraz soltatu, ez zaituzte ezagutzen, beraz ez duzu lotsarik eduki behar.
Gipuzkoa diot, Bizkaian euskaraz asko egiten duten tokietako euskara zaila egingo zaiolako euskaldunberri bati, nafarroan ere antzera, eta leku handietan euskara asko entzuten den probintzia delako.
Eutsi!
Poltxu escribió:Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa
ahozkoak ez du sekreturik, hitzegitea da eta arreta jartzea (dakitenei entzutea edo irrati edo tv saioak euskeraz entzutea)
lotsa izaten da zuen artean ardurah handiena Neska, baina guk ondo ulertzen degu zuen saiakera eta esfortzua handia dela.
Ahozkoak izutu egingo gaitu ia azterketa guztietan ez bakarrik euskarazko batian. Nire kasuan, idazmena gainditzen badot, ahozkora juten naz topera. Gorroto dut idazmena.
B2 gaindituko dozu, barnetegi batera jun ez da aukera txarra. 15 egun euskaraz eta bigarren txandan(eztakit habekoa, hizkuntza eskolakoa, aek-koa zarenik) pasadan eingo dozu ahozkoa. Badaude programa batzuk nun ahozkoa lantzen dena (berbalagun, tandem, etab.). Bilazazu bat edo jaixetan praktikatu. Lotsa galdu jat poteatzen, baina garagardoz ezin da, nire kasuan, C1eko idazlan on bat euki
Segi gogor, lortuko dozu
Bassrock- Mensajes : 3436
Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa
Aupa Neska!!!
Animo eta segi aurrera! Nongoa zara? Ziurrenera izango dituzu zure herrian edo gertuko herriren batean mintzalaguna edo berbalaguna moduko ekimenak. Akaso baliogarriak izango zaizkizu. Nik urteak daramatzat mintzalagun gisa boluntario eta esperientzia oso onak izan ditut beti.
Stormy- Mensajes : 135
Badakit, hala ikusita, barnetegi batetako irakasleek, ikasleak gauero poteatzera eta nerritarrekin nahastera ateratzen zituztela, ahozkoa lantzeko, emaitza bikainekin gainera.Bassrock escribió:Poltxu escribió:Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa
Ahozkoak izutu egingo gaitu ia azterketa guztietan ez bakarrik euskarazko batian. Nire kasuan, idazmena gainditzen badot, ahozkora juten naz topera. Gorroto dut idazmena.
B2 gaindituko dozu, barnetegi batera jun ez da aukera txarra. 15 egun euskaraz eta bigarren txandan(eztakit habekoa, hizkuntza eskolakoa, aek-koa zarenik) pasadan eingo dozu ahozkoa. Badaude programa batzuk nun ahozkoa lantzen dena (berbalagun, tandem, etab.). Bilazazu bat edo jaixetan praktikatu. Lotsa galdu jat poteatzen, baina garagardoz ezin da, nire kasuan, C1eko idazlan on bat euki
Segi gogor, lortuko dozu
Infernu escribió:Badakit, hala ikusita, barnetegi batetako irakasleek, ikasleak gauero poteatzera eta nerritarrekin nahastera ateratzen zituztela, ahozkoa lantzeko, emaitza bikainekin gainera.Bassrock escribió:Poltxu escribió:Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa
Segi gogor, lortuko dozu
Mintzalaguna da nire ustez aukerarik onena urtean zehar praktikatzeko.
Gero etxean beste urteko azterketekin praktikatu, grabatu zaitez ordenagailuarekin edo mugikorrarekin eta gero entzutean ikusiko duzu non trabatzen zaren,adibidez. Webgune honetan hainbait bailabide dituzu, ahozkoa lantzeko gaiak ere bai. http://www.ikasbil.eus/web/ikasbil/home
Eta elkarrizketak dituzten programa saioak ikusi, entzumena lantzeaz gain, ere ikasiko duzu ahozko "expresioak", eta azkenean zuk ere erabiliko dituzu. Niri asko gustatzen zait "UR HANDITAN" deitzen den programa, gai sozialak eta lantzen dute. Baina egia da, agertzen diren pertsonen jaioterriaren arabera, batzutan erabiltzen duten euskara zaila dela.
Animo eta segi, lortuko duzu!
chiskeik- Mensajes : 152
Gero eta jende gehiago ari da parte hartzen hemen, oso pozgarria.
Beste era bat ahozkoa lantzeko, eta badakit zaila dela, ezagun euskaldunekin euskaraz egitea da. Ohiturak aldatzea eta lotsak kentzea suposatzen du baina beno, orain badakigu zein forero diren euskaraz egiteko gai. Jarri praktikan hurrengo kontzertu edo festibalean.
Beste era bat ahozkoa lantzeko, eta badakit zaila dela, ezagun euskaldunekin euskaraz egitea da. Ohiturak aldatzea eta lotsak kentzea suposatzen du baina beno, orain badakigu zein forero diren euskaraz egiteko gai. Jarri praktikan hurrengo kontzertu edo festibalean.
Etxekolan asko jarri dizkidazue! Orain ulertu behar dut idatzitako guztia
Eskerrik asko aholkuagatik!
Getxon bizi naiz. Hiru semealaba dauzkat, lan bat, euskaltegi... berbalagunako taldeak ezagutzen ditut baina... ez daukat astirik gehiago
Gainera nire senarra euskalduna da, eta nire seme-alabak euskaraz ikasten ari dira, eta ondo hitz egiten dute. Etxean euskaraz hitz egiten dute baina... ni por esas. Kazurra bat naiz euskaraz hitz egiteko
Gehiago saia ninteke, hori egia da
Getxon bizi naiz. Hiru semealaba dauzkat, lan bat, euskaltegi... berbalagunako taldeak ezagutzen ditut baina... ez daukat astirik gehiago
Gainera nire senarra euskalduna da, eta nire seme-alabak euskaraz ikasten ari dira, eta ondo hitz egiten dute. Etxean euskaraz hitz egiten dute baina... ni por esas. Kazurra bat naiz euskaraz hitz egiteko
Neska- Moderadora
beno orduan poliki poliki. Etxean dituzu mintzalagun hoberenak!
Ikusi beharreko bideoa. Euskarari urteetan zehar egindako eraso bortitzaren testigantzak.
https://www.berria.eus/albisteak/164565/mendetako-jazarpena-salatu-eta-euskaldunentzat-erreparazioa-eskatu-du-ehek.htm
https://www.berria.eus/albisteak/164565/mendetako-jazarpena-salatu-eta-euskaldunentzat-erreparazioa-eskatu-du-ehek.htm
Infernu escribió:Ikusi beharreko bideoa. Euskarari urteetan zehar egindako eraso bortitzaren testigantzak.
Nire aititeri ere jarrio zioten isuna euskeraz eitegatik. Lotsagarria.
Ba honen kontuan ere badago errebisionismo moduko joera bat, horrelakoak ez zirrla gertatu etab. esaten duena.chiskeik escribió:Infernu escribió:Ikusi beharreko bideoa. Euskarari urteetan zehar egindako eraso bortitzaren testigantzak.
Nire aititeri ere jarrio zioten isuna euskeraz eitegatik. Lotsagarria.
Hala ere okerrena ez da hauek kontatutakoa, baizik eta asko eta askok konplexuak eta beldurrak eraginda, euskera ahaztu edo baztertu eta ez zutela etxean transmititu eta horren ondorioak gaur arte iristen dira.
https://www.berria.eus/paperekoa/2074/013/001/2019-05-18/ega-azterketak-amaitu-dira-eaen.htm
Agur EGA, agur atariko proba!
Agur EGA, agur atariko proba!
Bai, baina kaixo PL4 eta ez dakit zer gehio
karlos gasteiz- Mensajes : 56488
Laugarren hizkuntza eskakizunak urteak daramatza gurekin.
loaded- Mensajes : 46000
27 urte igaro dira EGA atera nuenetik. Auskalo zenbat aldatuko ziren ordudanik.
26 nere kasuan. 4HE-ri dagokionez, hamalau.
EGA hamasei urterekin atera nuen, arazo barik egia esan. Atariko froga oso sinplea iruditu zitzaidan. Garai horretan, Bizkaian behintzat, askoz konplikatuagoa zen Hizkuntza Eskolako titulua lortzea.
EGA hamasei urterekin atera nuen, arazo barik egia esan. Atariko froga oso sinplea iruditu zitzaidan. Garai horretan, Bizkaian behintzat, askoz konplikatuagoa zen Hizkuntza Eskolako titulua lortzea.
loaded- Mensajes : 46000
Guri ahozkoan hikako asmatutako aditzak ez erabiltzeko eskatu ziguten.
:warning: Sortzen elkartetik azken orduko oharra.
— Sortzen #EgunOn! (@SortzenElkartea) May 19, 2019
Gaur 2019ko sortzen Jaia ospatu behar dugun egun euritsu honetan zera adierazi nahi dugu:
Eguraldiak behartuta basotxo gunea itxita mantenduko dugu goizean zehar.
:point_down_tone3::point_down::point_down_tone5:
https://www.eitb.eus/eu/albisteak/gizartea/osoa/6415924/ibilaldia-2019-lekeition-maiatzak-19-laguntza-emateko-kontu-korronteak/
Egun madarikatua.
Egun madarikatua.
loaded escribió:Laugarren hizkuntza eskakizunak urteak daramatza gurekin.
A, bai?
Infernu escribió:27 urte igaro dira EGA atera nuenetik. Auskalo zenbat aldatuko ziren ordudanik.
Nire kasuan, hainbeste ez. Baina 23 gutxienez, bai
Saskibaloi zaleontzat, hemen euskaraz NBA ri buruz jarduten duen twitter kontua.
https://twitter.com/NBAeuskaraz?lang=eu
aspaldiko partez Imanol entzun nuen atzo.
Donosti Tombuctú izeneko diskoa.
Beste abeslari batzuen hitzean abesturiko Imanolen kantuak.
Tipo hau poeta bat zen, dedio!
ez naiz beste gai edo hesparrutan sartuko, hizkuntzan eta aren hizt jokoetan besterik ez.
hortan handia zen imanol.
Donosti Tombuctú izeneko diskoa.
Beste abeslari batzuen hitzean abesturiko Imanolen kantuak.
Tipo hau poeta bat zen, dedio!
ez naiz beste gai edo hesparrutan sartuko, hizkuntzan eta aren hizt jokoetan besterik ez.
hortan handia zen imanol.
Neska escribió:Etxekolan asko jarri dizkidazue! Orain ulertu behar dut idatzitako guztia
aupa Neska egunon.
nola daukazu zure barnetegirako plana?
aurrera egin al dezu?
gehiago saiatu baina, behartu zure burua etxekoekin euskeraz egiten, bai edo bai.
hotxe dezu beste batzuk ez duten aukera bikaina eta aprobetxatu beharrekoa. Hilabete batzutan ohitura izango dezu eta lotsa galdurik...tira, euskeraz hitzegiteko lotsa esan nahi dut.... bestea....
. Animoooooooooooo!
Infernu escribió:Saskibaloi zaleontzat, hemen euskaraz NBA ri buruz jarduten duen twitter kontua.
Jarraitzen dut Rocket foreoari esker. Oso ondo dago. Azkenaldian, Twitter-i esker, gero eta euskara gehiago irakurtzen ari naiz.
KILLER- Mensajes : 28782
Norbaitek egin zuen B2-ko Hezkunta Eskolaren azterketa atzo?
Irakurmenak eta entzumenak HABE baino zailagoak iruditu zitaizkidan, baina idazlanak sano ondo egin nituelakoan nago, bereziki erreklamazio gutuna. Gainditzen badut ba dotore, baina B2-ko lehen urtean nabil eta ez ditut HABEren ordu kopururik bete. Ez dut presarik, ikasteko platzerragatik egiten dut eta.
Irakurmenak eta entzumenak HABE baino zailagoak iruditu zitaizkidan, baina idazlanak sano ondo egin nituelakoan nago, bereziki erreklamazio gutuna. Gainditzen badut ba dotore, baina B2-ko lehen urtean nabil eta ez ditut HABEren ordu kopururik bete. Ez dut presarik, ikasteko platzerragatik egiten dut eta.
KILLER- Mensajes : 28782
dedio! handia haiz gero!KILLER escribió:Norbaitek egin zuen B2-ko Hezkunta Eskolaren azterketa atzo?
plazerra da zure bidea!
bestalde, erreklamatzea gizakiak oso gustokoa duen zerbait da ezta? normala ondo egitea
Aupa Poltxu!!
Nire mintzalagunetako bik egin zuten atzo azterketa eta, batez ere, entzumena egin zitzaien zaila. Hori aipatu didate gaur biek. Haiek ere, zu bezala, ikasteko plazerragatik ari dira, ahal duten neurrian gozatzen. Segi bide horretatik...
Nire mintzalagunetako bik egin zuten atzo azterketa eta, batez ere, entzumena egin zitzaien zaila. Hori aipatu didate gaur biek. Haiek ere, zu bezala, ikasteko plazerragatik ari dira, ahal duten neurrian gozatzen. Segi bide horretatik...
KILLER escribió:Norbaitek egin zuen B2-ko Hezkunta Eskolaren azterketa atzo?
Poltxu ez, Killer!!! (tira aupa biok!!!)
Oso oso lotsagarria.
https://www.berria.eus/paperekoa/2113/007/001/2019-05-29/epaileak-ez-du-ezer-ulertuko.htm
https://www.berria.eus/paperekoa/2113/007/001/2019-05-29/epaileak-ez-du-ezer-ulertuko.htm
itzela gaurko pilota partidua!
ederra finala!
ikerren kolpea norainokoa den badakigu baina urrutiren defentsa lana...izugarria.
ze pena bakar batek txapela lortzea.
ederra finala!
ikerren kolpea norainokoa den badakigu baina urrutiren defentsa lana...izugarria.
ze pena bakar batek txapela lortzea.
Mi nivel es muy muy básico pero es genial entender los chistes.
MusicHunter- Mensajes : 624
MusicHunter escribió: Mi nivel es muy muy básico pero es genial entender los chistes.
Infernu escribió:Zure mugikorra edo tableta euskeraz jartzeko aplikazioa, nik jarri dut.
https://www.lehenhitza.eus/mugikorrak/
Euskara (gutxiegi) inposatzen da
Diego Pallés Lapuente -
2019ko abuztuak 29 0
Eskolak ez zidan euskaraz ondo irakatsi; egia esan, nahiko maila penagarriarekin atera nintzen hainbeste urte bertan eman eta gero. Euskal kulturari dagokionez, beste horrenbeste: Sarrionandia eta Atxaga izeneko pertsona batzuk hor nonbait dabiltzala ikasi nuen, Bilintx triste bizi omen zela eta kitto. Ez dut ezer gehiagorik gogoratzen. Alabaina, orain miresgarritzat daukadan gauza bat ondo baino hobeto lortu zuen: ingelesa eta gaztelania bezala, euskara hizkuntza osoa dela irakatsi zidan. Alegia, edozer gauza adieraz daitekeela hizkuntza honetan, edozein sentimendu, emozio edo kimika nuklearrari buruzko iritzi. Normala, ezta?
Bada, eskolan ikasitako euskara trakets horrekin, formala nahiz informala, ibili naiz azken urteotan. Espero bezala, lagun askok aipatu didate nire mintzaera ez zaiela erabat naturala iruditzen, baina horren arrazoia ez da espero nuena. Erdaraz sei urterekin ikasten hasi ziren horiek leporatzen didate ez dudala erdara nahikorik tartekatzen nire solasean. Are gehiago, ez dudala erdararik erabiltzen euskaraz ari naizenean. Ez pentsa efikaz, afrus edo kozinatu bezalako euskal berben kontra nagoenik. Kontua da ohartu barik, eskolan irakatsi zidaten bezala, haserrealdiak, mozkorraldiak, poz eztandak eta baldintza perpausak euskaraz adierazteko ohitura daukadala, beste hizkuntzarik makulu izan gabe. Berri-berria zait nahasketaren kontu hori, eta, ingelesa eta euskara nahasteko ez ohiturarik ez beharrik ez dudan bezala, hala gertatzen zait gaztelania eta euskararekin ere.
Ondo dakit, halere, ni ez bezala bizitza osoan elebidun aktibo izan den jendeari erabat arrunta zaiola hizkuntzak nahastea. Joera hori munduko bazter guztietan ikus daiteke. Nahasketa ez, baizik eta ordezkapena iruditzen zait kezkagarri, nire inguruko euskaldun zahar euskaltzale batzuk ez baitira gai zenbait oinarrizko eta bat-bateko emozio adierazteko, kasurako. Bizitzako esparru batzuetatik ama hizkuntza erbesteratu dute, oztopo bihurtu zaie. Ezinegon handia sortzen dit ideia horrek. Dena den, ez da erabaki kontzienterik izan gehienetan. Pier Paolo Pasolinik zioen bezala, Italiar penintsulako herriak bortxaz batzea lortu zuten aspaldian, baina masa-kultura iritsi arte ezin izan zituzten bertako kulturak suntsitu eta homogeneizatu, italiar delako hizkuntza ezarriz. Kontsumismoak kultura adierazpen guztiak kontrolatu nahi ditu, baina antzinako estatu autoritarioek ez bezala, geure esparru intimoetan sartzeko gaitasuna garatu du, erdal kultura berri bat zabalduz.
Euskarazko kultura adierazpenak —musika, prentsa, komikigintza...— euskara hutsean bizitzeko ezinbesteko arnasgune direla iruditzen zait. Horietan, euskal hiztun integrala izatea inposatzen da, hartzaile pasiboei ere bai. Baina zergatik ez aktiboki ere parte hartu, sortu, adierazi? Gorka Urbizuk astindu ninduen oihu bat bota zuen Kobetamendiko kontzertuaren amaieran: «Gure hizkuntzak entzule aktiboak behar ditu». Ez dadila haria eten!
Diego Pallés Lapuente -
2019ko abuztuak 29 0
Eskolak ez zidan euskaraz ondo irakatsi; egia esan, nahiko maila penagarriarekin atera nintzen hainbeste urte bertan eman eta gero. Euskal kulturari dagokionez, beste horrenbeste: Sarrionandia eta Atxaga izeneko pertsona batzuk hor nonbait dabiltzala ikasi nuen, Bilintx triste bizi omen zela eta kitto. Ez dut ezer gehiagorik gogoratzen. Alabaina, orain miresgarritzat daukadan gauza bat ondo baino hobeto lortu zuen: ingelesa eta gaztelania bezala, euskara hizkuntza osoa dela irakatsi zidan. Alegia, edozer gauza adieraz daitekeela hizkuntza honetan, edozein sentimendu, emozio edo kimika nuklearrari buruzko iritzi. Normala, ezta?
Bada, eskolan ikasitako euskara trakets horrekin, formala nahiz informala, ibili naiz azken urteotan. Espero bezala, lagun askok aipatu didate nire mintzaera ez zaiela erabat naturala iruditzen, baina horren arrazoia ez da espero nuena. Erdaraz sei urterekin ikasten hasi ziren horiek leporatzen didate ez dudala erdara nahikorik tartekatzen nire solasean. Are gehiago, ez dudala erdararik erabiltzen euskaraz ari naizenean. Ez pentsa efikaz, afrus edo kozinatu bezalako euskal berben kontra nagoenik. Kontua da ohartu barik, eskolan irakatsi zidaten bezala, haserrealdiak, mozkorraldiak, poz eztandak eta baldintza perpausak euskaraz adierazteko ohitura daukadala, beste hizkuntzarik makulu izan gabe. Berri-berria zait nahasketaren kontu hori, eta, ingelesa eta euskara nahasteko ez ohiturarik ez beharrik ez dudan bezala, hala gertatzen zait gaztelania eta euskararekin ere.
Ondo dakit, halere, ni ez bezala bizitza osoan elebidun aktibo izan den jendeari erabat arrunta zaiola hizkuntzak nahastea. Joera hori munduko bazter guztietan ikus daiteke. Nahasketa ez, baizik eta ordezkapena iruditzen zait kezkagarri, nire inguruko euskaldun zahar euskaltzale batzuk ez baitira gai zenbait oinarrizko eta bat-bateko emozio adierazteko, kasurako. Bizitzako esparru batzuetatik ama hizkuntza erbesteratu dute, oztopo bihurtu zaie. Ezinegon handia sortzen dit ideia horrek. Dena den, ez da erabaki kontzienterik izan gehienetan. Pier Paolo Pasolinik zioen bezala, Italiar penintsulako herriak bortxaz batzea lortu zuten aspaldian, baina masa-kultura iritsi arte ezin izan zituzten bertako kulturak suntsitu eta homogeneizatu, italiar delako hizkuntza ezarriz. Kontsumismoak kultura adierazpen guztiak kontrolatu nahi ditu, baina antzinako estatu autoritarioek ez bezala, geure esparru intimoetan sartzeko gaitasuna garatu du, erdal kultura berri bat zabalduz.
Euskarazko kultura adierazpenak —musika, prentsa, komikigintza...— euskara hutsean bizitzeko ezinbesteko arnasgune direla iruditzen zait. Horietan, euskal hiztun integrala izatea inposatzen da, hartzaile pasiboei ere bai. Baina zergatik ez aktiboki ere parte hartu, sortu, adierazi? Gorka Urbizuk astindu ninduen oihu bat bota zuen Kobetamendiko kontzertuaren amaieran: «Gure hizkuntzak entzule aktiboak behar ditu». Ez dadila haria eten!
Infernu escribió:Euskara (gutxiegi) inposatzen da
Diego Pallés Lapuente -
2019ko abuztuak 29 0
Earra dedio!
Arrazoirik etzaio falta. Bata bestearen atzetik bota ditu ideak, jarraian eta zentzuz.
Badegu zer pentsa!
Beti esan dut oso aberatsa dela euskaraz jerga modukoa daukaten jendearekin hitzegitea.
Gaur pentsatzen joan naiz, zenbat krossetan eskeintzen diren katekorratzak dortsala ipintzeko, eta zer jende gutxik szagutzen duen hitz hori.
Gaur pentsatzen joan naiz, zenbat krossetan eskeintzen diren katekorratzak dortsala ipintzeko, eta zer jende gutxik szagutzen duen hitz hori.
Bilbon askok ez dituzte ezagutzen. Foroan irakurria.
Niri sekulako plana iruditzen zait. Poteoa + bertsoak + partidua
Ia urteren baten egiten dudan
Ia urteren baten egiten dudan
Polita da Athleticek zein Errealak bultzatutako ekintza dela
Bai, bitartean Athleticzale asko "y estos quienes son " galdezka.karlos gasteiz escribió:Polita da Athleticek zein Errealak bultzatutako ekintza dela
Página 14 de 20. • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20
Página 14 de 20.