EUSKERAZ, bertatik eta bertara.

+46
georgino
Oker
snaiz
Autista
Jud
chiskeik
MusicHunter
Osaba_Waylon
ekilore
malone
nacho
Jesse James
SleazeGirl
agianegunbatez
rudicio
Axlferrari
Urbeltz
davegahanynograham
filipusIV
Ashra
Neska
Marcial Garañón
Sois pateticos
Aecio
Bassrock
basquepunk
Poisonblade
Langarica
eskubeltz
KILLER
disturbiau
pantxo
señor rosa
karlos gasteiz
halo
Stormy
loaded
haserretuta
Yomis
Joseba
Carlos Ka
Emeritus Pope
jonikk
jojomojo
Infernu
Poltxu
50 participantes

Página 14 de 20. Precedente  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Siguiente

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 Empty Re: EUSKERAZ, bertatik eta bertara.

Mensaje por Bassrock Lun 25 Mar 2019 - 9:27

MusicHunter escribió:Gabon!! Ikasten ari naiz euskera baina lehenengo "curso" nago, horregatik, ez dakit gehiago. Os leo pero poco podré aportar, no sé ni de que estais hablando. Perdonad que lo ponga en castellano pero como digo, mi nivel es limitado de momento. Muchas gracias a Infernu por redirigirme aquí Very Happy

Gabon Music Hunter. Pozten nau euskara ikasten ari zarela jakiteak. Hemen egiten duguna da euskaraz mintzatzea. Nahi duzun gaia edo foroan dagoen gaien bati buruz hemen euskaraz hitz egiten da.

En castellano te lo pongo y de paso te animo a que sigas, no se juzga y si te corrigen espero que te ayude.

"Gabon Music Hunter. Me alegra saber que estas estudiando euskera. Aquí lo que se hace es hablar en euskera. Del tema que quieras o de un tema del foro aquí se habla en euskera"

Bassrock
Bassrock

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 Empty Re: EUSKERAZ, bertatik eta bertara.

Mensaje por Infernu Lun 25 Mar 2019 - 9:37

Hemen kontua euskeraz egitea da, ikasleak praktikatzeko oso aukera ona da, beraz egin euskeraz eta gaizki egindakoak zuzentzen lagunduko dizuegu.
Infernu
Infernu

Mensaje por Neska Lun 25 Mar 2019 - 21:59

Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa facepalm

Nire betiko arazoa, oso berdea nago euskaraz hitz egiten. Hurrengo ikasturtean B2 errepikako dut. Udan barnetegi batera joatea pentsatezen ari naiz edo... inoiz ez dut gaindituko Neutral
Neska
Neska
Moderadora

Mensaje por MusicHunter Mar 26 Mar 2019 - 0:11

Bassrock escribió:
MusicHunter escribió:Gabon!! Ikasten ari naiz euskera baina lehenengo "curso" nago, horregatik, ez dakit gehiago. Os leo pero poco podré aportar, no sé ni de que estais hablando. Perdonad que lo ponga en castellano pero como digo, mi nivel es limitado de momento. Muchas gracias a Infernu por redirigirme aquí Very Happy

Gabon Music Hunter. Pozten nau euskara ikasten ari zarela jakiteak. Hemen egiten duguna da euskaraz mintzatzea. Nahi duzun gaia edo foroan dagoen gaien bati buruz hemen euskaraz hitz egiten da.

En castellano te lo pongo y de paso te animo a que sigas, no se juzga y si te corrigen espero que te ayude.

"Gabon Music Hunter. Me alegra saber que estas estudiando euskera. Aquí lo que se hace es hablar en euskera. Del tema que quieras o de un tema del foro aquí se habla en euskera"

Eskerrik asko!!!
MusicHunter
MusicHunter

Mensaje por Poltxu Mar 26 Mar 2019 - 0:20

Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa facepalm

Nire betiko arazoa, oso berdea nago euskaraz hitz egiten. Hurrengo ikasturtean B2 errepikako dut. Udan barnetegi batera joatea pentsatezen ari naiz edo... inoiz ez dut gaindituko Neutral

eeeeeetetetete mekatxi porretaaa!
ahozkoak ez du sekreturik, hitzegitea da eta arreta jartzea (dakitenei entzutea edo irrati edo tv saioak euskeraz entzutea)

lotsa izaten da zuen artean ardurah handiena Neska, baina guk ondo ulertzen degu zuen saiakera eta esfortzua handia dela.

tira, animoooo!!!! eta bai! gaindituko dezu!
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Infernu Mar 26 Mar 2019 - 1:49

Aupa Neska!
Saiatu zure eguneroko bizitzan euskaraz nork egiten duen jakiten, dendariak, tabernariak, medikuak, lankideak, udaltzainak...
Eta egin euskaraz, asteburutan igande pasa GIPUZKOARA etorri (Irunera ezik) familiarekin eta euskaraz soltatu, ez zaituzte ezagutzen, beraz ez duzu lotsarik eduki behar.

Gipuzkoa diot, Bizkaian euskaraz asko egiten duten tokietako euskara zaila egingo zaiolako euskaldunberri bati, nafarroan ere antzera, eta leku handietan euskara asko entzuten den probintzia delako.

Eutsi!
Infernu
Infernu

Mensaje por Bassrock Mar 26 Mar 2019 - 5:13

Poltxu escribió:
Neska escribió:Idazmena, entzumena eta irakurmena gainditu dut baina ahozkoa... ez. Txarto txarto egin nuen ahozkoa facepalm

ahozkoak ez du sekreturik, hitzegitea da eta arreta jartzea (dakitenei entzutea edo irrati edo tv saioak euskeraz entzutea)

lotsa izaten da zuen artean ardurah handiena Neska, baina guk ondo ulertzen degu zuen saiakera eta esfortzua handia dela.

Ahozkoak izutu egingo gaitu ia azterketa guztietan ez bakarrik euskarazko batian. Nire kasuan, idazmena gainditzen badot, ahozkora juten naz topera. Gorroto dut idazmena.
B2 gaindituko dozu, barnetegi batera jun ez da aukera txarra. 15 egun euskaraz eta bigarren txandan(eztakit habekoa, hizkuntza eskolakoa, aek-koa zarenik) pasadan eingo dozu ahozkoa. Badaude programa batzuk nun ahozkoa lantzen dena (berbalagun, tandem, etab.). Bilazazu bat edo jaixetan praktikatu. Lotsa galdu jat poteatzen, baina garagardoz ezin da, nire kasuan, C1eko idazlan on bat euki Laughing

Segi gogor, lortuko dozu
Bassrock
Bassrock

Mensaje por Stormy Mar 26 Mar 2019 - 5:39

Aupa Neska!!!

Animo eta segi aurrera! Nongoa zara? Ziurrenera izango dituzu zure herrian edo gertuko herriren batean mintzalaguna edo berbalaguna moduko ekimenak. Akaso baliogarriak izango zaizkizu. Nik urteak daramatzat mintzalagun gisa boluntario eta esperientzia oso onak izan ditut beti.

Stormy

Mensaje por Infernu Mar 26 Mar 2019 - 8:22

Bassrock escribió:
Poltxu escribió:

Ahozkoak izutu egingo gaitu ia azterketa guztietan ez bakarrik euskarazko batian. Nire kasuan, idazmena gainditzen badot, ahozkora juten naz topera. Gorroto dut idazmena.
B2 gaindituko dozu, barnetegi batera jun ez da aukera txarra. 15 egun euskaraz eta bigarren txandan(eztakit habekoa, hizkuntza eskolakoa, aek-koa zarenik) pasadan eingo dozu ahozkoa. Badaude programa batzuk nun ahozkoa lantzen dena (berbalagun, tandem, etab.). Bilazazu bat edo jaixetan praktikatu. Lotsa galdu jat poteatzen, baina garagardoz ezin da, nire kasuan, C1eko idazlan on bat euki Laughing

Segi gogor, lortuko dozu
Badakit, hala ikusita, barnetegi batetako irakasleek, ikasleak gauero poteatzera eta nerritarrekin nahastera ateratzen zituztela, ahozkoa lantzeko, emaitza bikainekin gainera.
Infernu
Infernu

Mensaje por chiskeik Mar 26 Mar 2019 - 9:51

Infernu escribió:
Bassrock escribió:
Poltxu escribió:

Segi gogor, lortuko dozu
Badakit, hala ikusita, barnetegi batetako irakasleek, ikasleak gauero poteatzera eta nerritarrekin nahastera ateratzen zituztela, ahozkoa lantzeko, emaitza bikainekin gainera.

Mintzalaguna da nire ustez aukerarik onena urtean zehar praktikatzeko.
Gero etxean beste urteko azterketekin praktikatu, grabatu zaitez ordenagailuarekin edo mugikorrarekin eta gero entzutean ikusiko duzu non trabatzen zaren,adibidez. Webgune honetan hainbait bailabide dituzu, ahozkoa lantzeko gaiak ere bai. http://www.ikasbil.eus/web/ikasbil/home

Eta elkarrizketak dituzten programa saioak ikusi, entzumena lantzeaz gain, ere ikasiko duzu ahozko "expresioak", eta azkenean zuk ere erabiliko dituzu. Niri asko gustatzen zait "UR HANDITAN" deitzen den programa, gai sozialak eta lantzen dute. Baina egia da, agertzen diren pertsonen jaioterriaren arabera, batzutan erabiltzen duten euskara zaila dela.

Animo eta segi, lortuko duzu! Smile
chiskeik
chiskeik

Mensaje por Infernu Mar 26 Mar 2019 - 10:51

Gero eta jende gehiago ari da parte hartzen hemen, oso pozgarria.
Beste era bat ahozkoa lantzeko, eta badakit zaila dela, ezagun euskaldunekin euskaraz egitea da. Ohiturak aldatzea eta lotsak kentzea suposatzen du baina beno, orain  badakigu zein forero diren euskaraz egiteko gai. Jarri praktikan hurrengo kontzertu edo festibalean.
Infernu
Infernu

Mensaje por Neska Mar 26 Mar 2019 - 10:58

Etxekolan asko jarri dizkidazue! Laughing  Orain ulertu behar dut idatzitako guztia study

Eskerrik asko aholkuagatik!

Getxon bizi naiz. Hiru semealaba dauzkat, lan bat, euskaltegi... berbalagunako taldeak ezagutzen ditut baina... ez daukat astirik gehiago ni puta idea, tú

Gainera nire senarra euskalduna da, eta nire seme-alabak euskaraz ikasten ari dira, eta ondo hitz egiten dute. Etxean euskaraz hitz egiten dute baina... ni por esas. Kazurra bat naiz euskaraz hitz egiteko Rolling Eyes

Gehiago saia ninteke, hori egia da Rolling Eyes
Neska
Neska
Moderadora

Mensaje por chiskeik Mar 26 Mar 2019 - 11:16

beno orduan poliki poliki. Etxean dituzu mintzalagun hoberenak!
chiskeik
chiskeik

Mensaje por Infernu Sáb 30 Mar 2019 - 20:23

Ikusi beharreko bideoa. Euskarari urteetan zehar egindako eraso bortitzaren testigantzak.

https://www.berria.eus/albisteak/164565/mendetako-jazarpena-salatu-eta-euskaldunentzat-erreparazioa-eskatu-du-ehek.htm
Infernu
Infernu

Mensaje por chiskeik Dom 31 Mar 2019 - 10:48

Infernu escribió:Ikusi beharreko bideoa. Euskarari urteetan zehar egindako eraso bortitzaren testigantzak.

https://www.berria.eus/albisteak/164565/mendetako-jazarpena-salatu-eta-euskaldunentzat-erreparazioa-eskatu-du-ehek.htm
Bronca Bronca Bronca Bronca

Nire aititeri ere jarrio zioten isuna euskeraz eitegatik. Lotsagarria.

chiskeik
chiskeik

Mensaje por Infernu Lun 1 Abr 2019 - 0:37

chiskeik escribió:
Infernu escribió:Ikusi beharreko bideoa. Euskarari urteetan zehar egindako eraso bortitzaren testigantzak.

Bronca Bronca Bronca Bronca

Nire aititeri ere jarrio zioten isuna euskeraz eitegatik. Lotsagarria.

Ba honen kontuan ere badago errebisionismo moduko joera bat, horrelakoak ez zirrla gertatu etab. esaten duena.
Hala ere okerrena ez da hauek kontatutakoa, baizik eta asko eta askok konplexuak eta beldurrak eraginda, euskera ahaztu edo baztertu eta ez zutela etxean transmititu eta horren ondorioak gaur arte iristen dira.
Infernu
Infernu

Mensaje por chiskeik Lun 20 Mayo 2019 - 2:29

https://www.berria.eus/paperekoa/2074/013/001/2019-05-18/ega-azterketak-amaitu-dira-eaen.htm

Agur EGA, agur atariko proba!
chiskeik
chiskeik

Mensaje por karlos gasteiz Lun 20 Mayo 2019 - 3:14

Bai, baina kaixo PL4 eta ez dakit zer gehio
karlos gasteiz
karlos gasteiz

Mensaje por loaded Lun 20 Mayo 2019 - 3:45

Laugarren hizkuntza eskakizunak urteak daramatza gurekin.
loaded
loaded

Mensaje por Infernu Lun 20 Mayo 2019 - 3:54

27 urte igaro dira EGA atera nuenetik. Auskalo zenbat aldatuko ziren ordudanik.
Infernu
Infernu

Mensaje por loaded Lun 20 Mayo 2019 - 3:56

26 nere kasuan. 4HE-ri dagokionez, hamalau.

EGA hamasei urterekin atera nuen, arazo barik egia esan. Atariko froga oso sinplea iruditu zitzaidan. Garai horretan, Bizkaian behintzat, askoz konplikatuagoa zen Hizkuntza Eskolako titulua lortzea.
loaded
loaded

Mensaje por Infernu Lun 20 Mayo 2019 - 3:58

Guri ahozkoan hikako asmatutako aditzak ez erabiltzeko eskatu ziguten. Very Happy
Infernu
Infernu

Mensaje por Infernu Lun 20 Mayo 2019 - 4:03

Infernu
Infernu

Mensaje por Infernu Lun 20 Mayo 2019 - 4:06

https://www.eitb.eus/eu/albisteak/gizartea/osoa/6415924/ibilaldia-2019-lekeition-maiatzak-19-laguntza-emateko-kontu-korronteak/

Egun madarikatua.
Infernu
Infernu

Mensaje por karlos gasteiz Lun 20 Mayo 2019 - 4:13

loaded escribió:Laugarren hizkuntza eskakizunak urteak daramatza gurekin.

A, bai?  Laughing
karlos gasteiz
karlos gasteiz

Mensaje por karlos gasteiz Lun 20 Mayo 2019 - 4:15

Infernu escribió:27 urte igaro dira EGA atera nuenetik. Auskalo zenbat aldatuko ziren ordudanik.

Nire kasuan, hainbeste ez. Baina 23 gutxienez, bai
karlos gasteiz
karlos gasteiz

Mensaje por Infernu Dom 26 Mayo 2019 - 22:37

Saskibaloi zaleontzat, hemen euskaraz NBA ri buruz jarduten duen twitter kontua.
https://twitter.com/NBAeuskaraz?lang=eu
Infernu
Infernu

Mensaje por Poltxu Jue 30 Mayo 2019 - 23:23

aspaldiko partez Imanol entzun nuen atzo.
Donosti Tombuctú izeneko diskoa.
Beste abeslari batzuen hitzean abesturiko Imanolen kantuak.
Tipo hau poeta bat zen, dedio!
ez naiz beste gai edo hesparrutan sartuko, hizkuntzan eta aren hizt jokoetan besterik ez.
hortan handia zen imanol.
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Poltxu Jue 30 Mayo 2019 - 23:27

Neska escribió:Etxekolan asko jarri dizkidazue! Laughing  Orain ulertu behar dut idatzitako guztia study

Eskerrik asko aholkuagatik!

Getxon bizi naiz. Hiru semealaba dauzkat, lan bat, euskaltegi... berbalagunako taldeak ezagutzen ditut baina... ez daukat astirik gehiago ni puta idea, tú

Gainera nire senarra euskalduna da, eta nire seme-alabak euskaraz ikasten ari dira, eta ondo hitz egiten dute. Etxean euskaraz hitz egiten dute baina... ni por esas. Kazurra bat naiz euskaraz hitz egiteko Rolling Eyes

Gehiago saia ninteke, hori egia da Rolling Eyes

aupa Neska egunon.

nola daukazu zure barnetegirako plana?
aurrera egin al dezu?

gehiago saiatu baina, behartu zure burua etxekoekin euskeraz egiten, bai edo bai.
hotxe dezu beste batzuk ez duten aukera bikaina eta aprobetxatu beharrekoa. Hilabete batzutan ohitura izango dezu eta lotsa galdurik...tira, euskeraz hitzegiteko lotsa esan nahi dut.... bestea.... Very Happy Very Happy Very Happy
. Animoooooooooooo!
Poltxu
Poltxu

Mensaje por KILLER Jue 30 Mayo 2019 - 23:36

Infernu escribió:Saskibaloi zaleontzat, hemen euskaraz NBA ri buruz jarduten duen twitter kontua.
https://twitter.com/NBAeuskaraz?lang=eu

Jarraitzen dut Rocket foreoari esker. Oso ondo dago. Azkenaldian, Twitter-i esker, gero eta euskara gehiago irakurtzen ari naiz.
KILLER
KILLER

Mensaje por KILLER Jue 30 Mayo 2019 - 23:44

Norbaitek egin zuen B2-ko Hezkunta Eskolaren azterketa atzo?

Irakurmenak eta entzumenak HABE baino zailagoak iruditu zitaizkidan, baina idazlanak sano ondo egin nituelakoan nago, bereziki erreklamazio gutuna. Gainditzen badut ba dotore, baina B2-ko lehen urtean nabil eta ez ditut HABEren ordu kopururik bete. Ez dut presarik, ikasteko platzerragatik egiten dut eta.
KILLER
KILLER

Mensaje por Poltxu Vie 31 Mayo 2019 - 3:38

KILLER escribió:Norbaitek egin zuen B2-ko Hezkunta Eskolaren azterketa atzo?

Irakurmenak eta entzumenak HABE baino zailagoak iruditu zitaizkidan, baina idazlanak sano ondo egin nituelakoan nago, bereziki erreklamazio gutuna. Gainditzen badut ba dotore, baina B2-ko lehen urtean nabil eta ez ditut HABEren ordu kopururik bete. Ez dut presarik, ikasteko platzerragatik egiten dut eta.
dedio! handia haiz gero!

plazerra da zure bidea!

bestalde, erreklamatzea gizakiak oso gustokoa duen zerbait da ezta? normala ondo egitea Laughing Laughing Laughing
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Stormy Vie 31 Mayo 2019 - 3:59

Aupa Poltxu!!

Nire mintzalagunetako bik egin zuten atzo azterketa eta, batez ere, entzumena egin zitzaien zaila. Hori aipatu didate gaur biek. Haiek ere, zu bezala, ikasteko plazerragatik ari dira, ahal duten neurrian gozatzen. Segi bide horretatik...

KILLER escribió:Norbaitek egin zuen B2-ko Hezkunta Eskolaren azterketa atzo?

Stormy

Mensaje por Stormy Vie 31 Mayo 2019 - 4:00

Poltxu ez, Killer!!! cheers (tira aupa biok!!!)

Stormy

Mensaje por Infernu Vie 31 Mayo 2019 - 5:52

Oso oso lotsagarria.

https://www.berria.eus/paperekoa/2113/007/001/2019-05-29/epaileak-ez-du-ezer-ulertuko.htm
Infernu
Infernu

Mensaje por Poltxu Lun 10 Jun 2019 - 5:52

itzela gaurko pilota partidua!
ederra finala!
ikerren kolpea norainokoa den badakigu baina urrutiren defentsa lana...izugarria.
ze pena bakar batek txapela lortzea.
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Poltxu Sáb 27 Jul 2019 - 6:11

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 Img-2016
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Poltxu Sáb 27 Jul 2019 - 6:11

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 Img-2017
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Infernu Sáb 27 Jul 2019 - 7:10

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 DX9rdeVXUAEgCya
Infernu
Infernu

Mensaje por MusicHunter Sáb 27 Jul 2019 - 20:48

Laughing Laughing Mi nivel es muy muy básico pero es genial entender los chistes.
MusicHunter
MusicHunter

Mensaje por Infernu Dom 28 Jul 2019 - 2:15

MusicHunter escribió:Laughing Laughing Mi nivel es muy muy básico pero es genial entender los chistes.

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 Txisteak-3-728
Infernu
Infernu

Mensaje por Infernu Dom 28 Jul 2019 - 2:22

Infernu escribió:Zure mugikorra edo tableta euskeraz jartzeko aplikazioa, nik jarri dut.

https://www.lehenhitza.eus/mugikorrak/
Infernu
Infernu

Mensaje por Infernu Vie 30 Ago 2019 - 8:24

Euskara (gutxiegi) inposatzen da
Diego Pallés Lapuente -

2019ko abuztuak 29 0
Eskolak ez zidan euskaraz ondo irakatsi; egia esan, nahiko maila penagarriarekin atera nintzen hainbeste urte bertan eman eta gero. Euskal kulturari dagokionez, beste horrenbeste: Sarrionandia eta Atxaga izeneko pertsona batzuk hor nonbait dabiltzala ikasi nuen, Bilintx triste bizi omen zela eta kitto. Ez dut ezer gehiagorik gogoratzen. Alabaina, orain miresgarritzat daukadan gauza bat ondo baino hobeto lortu zuen: ingelesa eta gaztelania bezala, euskara hizkuntza osoa dela irakatsi zidan. Alegia, edozer gauza adieraz daitekeela hizkuntza honetan, edozein sentimendu, emozio edo kimika nuklearrari buruzko iritzi. Normala, ezta?

Bada, eskolan ikasitako euskara trakets horrekin, formala nahiz informala, ibili naiz azken urteotan. Espero bezala, lagun askok aipatu didate nire mintzaera ez zaiela erabat naturala iruditzen, baina horren arrazoia ez da espero nuena. Erdaraz sei urterekin ikasten hasi ziren horiek leporatzen didate ez dudala erdara nahikorik tartekatzen nire solasean. Are gehiago, ez dudala erdararik erabiltzen euskaraz ari naizenean. Ez pentsa efikaz, afrus edo kozinatu bezalako euskal berben kontra nagoenik. Kontua da ohartu barik, eskolan irakatsi zidaten bezala, haserrealdiak, mozkorraldiak, poz eztandak eta baldintza perpausak euskaraz adierazteko ohitura daukadala, beste hizkuntzarik makulu izan gabe. Berri-berria zait nahasketaren kontu hori, eta, ingelesa eta euskara nahasteko ez ohiturarik ez beharrik ez dudan bezala, hala gertatzen zait gaztelania eta euskararekin ere.

Ondo dakit, halere, ni ez bezala bizitza osoan elebidun aktibo izan den jendeari erabat arrunta zaiola hizkuntzak nahastea. Joera hori munduko bazter guztietan ikus daiteke. Nahasketa ez, baizik eta ordezkapena iruditzen zait kezkagarri, nire inguruko euskaldun zahar euskaltzale batzuk ez baitira gai zenbait oinarrizko eta bat-bateko emozio adierazteko, kasurako. Bizitzako esparru batzuetatik ama hizkuntza erbesteratu dute, oztopo bihurtu zaie. Ezinegon handia sortzen dit ideia horrek. Dena den, ez da erabaki kontzienterik izan gehienetan. Pier Paolo Pasolinik zioen bezala, Italiar penintsulako herriak bortxaz batzea lortu zuten aspaldian, baina masa-kultura iritsi arte ezin izan zituzten bertako kulturak suntsitu eta homogeneizatu, italiar delako hizkuntza ezarriz. Kontsumismoak kultura adierazpen guztiak kontrolatu nahi ditu, baina antzinako estatu autoritarioek ez bezala, geure esparru intimoetan sartzeko gaitasuna garatu du, erdal kultura berri bat zabalduz.

Euskarazko kultura adierazpenak —musika, prentsa, komikigintza...— euskara hutsean bizitzeko ezinbesteko arnasgune direla iruditzen zait. Horietan, euskal hiztun integrala izatea inposatzen da, hartzaile pasiboei ere bai. Baina zergatik ez aktiboki ere parte hartu, sortu, adierazi? Gorka Urbizuk astindu ninduen oihu bat bota zuen Kobetamendiko kontzertuaren amaieran: «Gure hizkuntzak entzule aktiboak behar ditu». Ez dadila haria eten!
Infernu
Infernu

Mensaje por Poltxu Vie 30 Ago 2019 - 8:37

Infernu escribió:Euskara (gutxiegi) inposatzen da
Diego Pallés Lapuente -

2019ko abuztuak 29    0  
Eskolak ez zidan euskaraz ondo irakatsi; egia esan, nahiko maila penagarriarekin atera nintzen hainbeste urte bertan eman eta gero. Euskal kulturari dagokionez, beste horrenbeste: Sarrionandia eta Atxaga izeneko pertsona batzuk hor nonbait dabiltzala ikasi nuen, Bilintx triste bizi omen zela eta kitto. Ez dut ezer gehiagorik gogoratzen. Alabaina, orain miresgarritzat daukadan gauza bat ondo baino hobeto lortu zuen: ingelesa eta gaztelania bezala, euskara hizkuntza osoa dela irakatsi zidan. Alegia, edozer gauza adieraz daitekeela hizkuntza honetan, edozein sentimendu, emozio edo kimika nuklearrari buruzko iritzi. Normala, ezta?

Bada, eskolan ikasitako euskara trakets horrekin, formala nahiz informala, ibili naiz azken urteotan. Espero bezala, lagun askok aipatu didate nire mintzaera ez zaiela erabat naturala iruditzen, baina horren arrazoia ez da espero nuena. Erdaraz sei urterekin ikasten hasi ziren horiek leporatzen didate ez dudala erdara nahikorik tartekatzen nire solasean. Are gehiago, ez dudala erdararik erabiltzen euskaraz ari naizenean. Ez pentsa efikaz, afrus edo kozinatu bezalako euskal berben kontra nagoenik. Kontua da ohartu barik, eskolan irakatsi zidaten bezala, haserrealdiak, mozkorraldiak, poz eztandak eta baldintza perpausak euskaraz adierazteko ohitura daukadala, beste hizkuntzarik makulu izan gabe. Berri-berria zait nahasketaren kontu hori, eta, ingelesa eta euskara nahasteko ez ohiturarik ez beharrik ez dudan bezala, hala gertatzen zait gaztelania eta euskararekin ere.

Ondo dakit, halere, ni ez bezala bizitza osoan elebidun aktibo izan den jendeari erabat arrunta zaiola hizkuntzak nahastea. Joera hori munduko bazter guztietan ikus daiteke. Nahasketa ez, baizik eta ordezkapena iruditzen zait kezkagarri, nire inguruko euskaldun zahar euskaltzale batzuk ez baitira gai zenbait oinarrizko eta bat-bateko emozio adierazteko, kasurako. Bizitzako esparru batzuetatik ama hizkuntza erbesteratu dute, oztopo bihurtu zaie. Ezinegon handia sortzen dit ideia horrek. Dena den, ez da erabaki kontzienterik izan gehienetan. Pier Paolo Pasolinik zioen bezala, Italiar penintsulako herriak bortxaz batzea lortu zuten aspaldian, baina masa-kultura iritsi arte ezin izan zituzten bertako kulturak suntsitu eta homogeneizatu, italiar delako hizkuntza ezarriz. Kontsumismoak kultura adierazpen guztiak kontrolatu nahi ditu, baina antzinako estatu autoritarioek ez bezala, geure esparru intimoetan sartzeko gaitasuna garatu du, erdal kultura berri bat zabalduz.

Euskarazko kultura adierazpenak —musika, prentsa, komikigintza...— euskara hutsean bizitzeko ezinbesteko arnasgune direla iruditzen zait. Horietan, euskal hiztun integrala izatea inposatzen da, hartzaile pasiboei ere bai. Baina zergatik ez aktiboki ere parte hartu, sortu, adierazi? Gorka Urbizuk astindu ninduen oihu bat bota zuen Kobetamendiko kontzertuaren amaieran: «Gure hizkuntzak entzule aktiboak behar ditu». Ez dadila haria eten!

Earra dedio!
Arrazoirik etzaio falta. Bata bestearen atzetik bota ditu ideak, jarraian eta zentzuz.
Badegu zer pentsa!
Poltxu
Poltxu

Mensaje por Infernu Vie 30 Ago 2019 - 8:41

Beti esan dut oso aberatsa dela euskaraz jerga modukoa daukaten jendearekin hitzegitea.
Gaur pentsatzen joan naiz, zenbat krossetan eskeintzen diren katekorratzak dortsala ipintzeko, eta zer jende gutxik szagutzen duen hitz hori.
Infernu
Infernu

Mensaje por karlos gasteiz Vie 30 Ago 2019 - 9:33

https://www.kulturklik.euskadi.eus/evento/2019082614541580/bertso-derbia-2019/kulturklik/es/z12-detalle/es/

EUSKERAZ,  bertatik eta bertara. - Página 14 Bertso10
karlos gasteiz
karlos gasteiz

Mensaje por Infernu Vie 30 Ago 2019 - 9:41

Bilbon askok ez dituzte ezagutzen. Foroan irakurria.
Infernu
Infernu

Mensaje por karlos gasteiz Vie 30 Ago 2019 - 9:44

Niri sekulako plana iruditzen zait. Poteoa + bertsoak + partidua

Ia urteren baten egiten dudan
karlos gasteiz
karlos gasteiz

Mensaje por karlos gasteiz Vie 30 Ago 2019 - 9:45

Polita da Athleticek zein Errealak bultzatutako ekintza dela
karlos gasteiz
karlos gasteiz

Mensaje por Infernu Vie 30 Ago 2019 - 9:47

karlos gasteiz escribió:Polita da Athleticek zein Errealak bultzatutako ekintza dela
Bai, bitartean Athleticzale asko "y estos quienes son " galdezka.
Infernu
Infernu

Página 14 de 20. Precedente  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Siguiente