Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
+17
TheRover
Ajates
BLINK503
Blas
Oker
Nat
scabbed wings
Dani
borope
Mr. Integrity
millino
Intruder
Enric67
Elephant Man
pantxo
arise
Cerpin Taxt
21 participantes
Página 2 de 10.
Página 2 de 10. • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Elephant Man escribió:La verdad es que la mayoría de temas que van apareciendo no me gustan. Algunos ni los había escuchado. Es la parte de la música de Taylor que no me gusta, así que por mi estupendo que estén al final del ránking
Por eso te dije la primera vez que realmente me costaba escribir algo sobre ellos.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#201 - Carolina (Where the Crawdads Sing OST, 2022)
A Tay le encanta el libro Where the Crawdads Sing y cuando se rodó la película basada en el mismo, no dudo en aportar su granito de arena con este evocador tema. Sin embargo, aunque el envoltorio sea precioso y seguramente acompañe perfectamente la película, el contenido no deja poso alguno.
- Lost I was born, Lonesome I came, Lonesome I'll always stay:
Oh, Carolina creeks running through my veins
Lost I was born, lonesome I came
Lonesome I'll always stay
Carolina knows why, for years, I roam
Free as these birds, light as whispers
Carolina knows
And you didn't see me here
No, they never did see me here
And she's in my dreams
Into the mist, into the clouds
Don't leave
I make a fist, I'll make it count
And there are places I will never, ever go
And things that only Carolina will ever know
Carolina stains on the dress she left
Indelible scars, pivotal marks
Blue as the life she fled
Carolina pines, won't you cover me?
Hide me like robes down the back road
Muddy these webs we weave
And you didn't see me here
Oh, they never did see me
And she's in my dreams
Into the mist, into the clouds
Don't leave
I make a fist, I'll make it count
And there are places I will never, ever go
And things that only Carolina will ever know
And you didn't see me here
They never did see me here
No, you didn't see me here
They never saw me
Oh, Carolina knows why for years they've said
That I was guilty as sin and sleep in a liar's bed
But the sleep comes fast and I'll meet no ghosts
It's between me, the sand, and the sea
Carolina knows
A Tay le encanta el libro Where the Crawdads Sing y cuando se rodó la película basada en el mismo, no dudo en aportar su granito de arena con este evocador tema. Sin embargo, aunque el envoltorio sea precioso y seguramente acompañe perfectamente la película, el contenido no deja poso alguno.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#200 - The Moment I Knew (Red, 2012)
Este tema no fue incluído en la edición original de Red, pero si en la edición Deluxe y, por supuesto, en la Taylor's Version. Red, si bien no entra en mi top 5 de discos favoritos de Tay, tras hacer un esfuerzo objetivo a la hora de hacer esta lista, tengo que decir que es uno de sus discos con las letras más potentes. No es el caso del tema escogido para hoy, un relato absolutamente simple de como Jake Gyllenhall no se presentó a su 21º fiesta de cumpleaños. Según Tay, fue "el peor día de su vida". Sin cuestionar el daño que Jake pudo haber hecho a Tay en este momento, creo que se han escrito suficientes canciones sobre el tema, mucho más inspiradas, y no necesitábamos un tema de casi cinco minutos narrando el hecho tal y como sucedió. Tay, querida, superalo y sigue con tu vida.
- In red lipstick with no one to impress:
You should've been there
Should've burst through the door
With that "Baby, I'm right here" smile
And it would've felt like
A million little shining stars had just aligned
And I would've been so happy
Christmas lights glisten
I've got my eye on the door
Just waiting for you to walk in
But the time is ticking
People ask me how I've been
As I comb back through my memory
How you said you'd be here
You said you'd be here
And it was like slow motion
Standing there in my party dress
In red lipstick
With no one to impress
And they're all laughing
As I'm looking around the room
But there was one thing missing
And that was the moment I knew
And the hours pass by
Now I just wanna be alone
But your close friends always seem to know
When there's something really wrong
So they follow me down the hall
And there in the bathroom
I try not to fall apart
And the sinking feeling starts
As I say hopelessly
"He said he'd be here"
And it was like slow motion
Standing there in my party dress
In red lipstick
With no one to impress
And they're all laughing
And asking me about you
But there was one thing missing (Missing)
And that was the moment I knew
What do you say
When tears are streaming down your face
In front of everyone you know?
And what do you do
When the one who means the most to you
Is the one who didn't show?
You should've been here
And I would've been so happy
And it was like slow motion
Standing there in my party dress
In red lipstick
With no one to impress
And they're all standing around me, singing
"Happy birthday to you"
But there was one thing missing
And that was the moment I knew
Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh, I knew
Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh
You called me later
And said, "I'm sorry I didn't make it"
And I said, "I'm sorry, too"
And that was the moment I knew
Este tema no fue incluído en la edición original de Red, pero si en la edición Deluxe y, por supuesto, en la Taylor's Version. Red, si bien no entra en mi top 5 de discos favoritos de Tay, tras hacer un esfuerzo objetivo a la hora de hacer esta lista, tengo que decir que es uno de sus discos con las letras más potentes. No es el caso del tema escogido para hoy, un relato absolutamente simple de como Jake Gyllenhall no se presentó a su 21º fiesta de cumpleaños. Según Tay, fue "el peor día de su vida". Sin cuestionar el daño que Jake pudo haber hecho a Tay en este momento, creo que se han escrito suficientes canciones sobre el tema, mucho más inspiradas, y no necesitábamos un tema de casi cinco minutos narrando el hecho tal y como sucedió. Tay, querida, superalo y sigue con tu vida.
Última edición por Cerpin Taxt el 23.10.23 18:38, editado 1 vez
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#199 - Mastermind (Midnights, 2022)
Otro intranscendente tema del Midnights. Este va a ser un comentario que se va a repetir mucho y que probablemente ya he dicho, pero con este tema, no logro conectar en absoluto con la letra, ni la temática. Musicalmente está bien, pero la música es un factor secundario en la obra de Tay. En Mastermind, Tay nos cuenta como planeó que Joe Alwyn fuese su pareja desde el día que le vio por primera vez y cuando se lo confiesa, Joe le dice que era consciente de ello. Otra canción más para relatar algo muy concreto de su relación con lo que, al menos yo, no puedo identificarme.
- 'Cause we were born to be the pawn in every lover's game:
Once upon a time, the planets and the fates
And all the stars aligned
You and I ended up in the same room
At the same time
And the touch of a hand lit the fuse
Of a chain reaction of countermoves
To assess the equation of you
Checkmate, I couldn't lose
What if I told you none of it was accidental?
And the first night that you saw me
Nothing was gonna stop me
I laid the groundwork, and then
Just like clockwork
The dominoes cascaded in a line
What if I told you I'm a mastermind?
And now you're mine
It was all by dеsign
'Cause I'm a mastermind
You see, all the wisеst women
Had to do it this way
'Cause we were born to be the pawn
In every lover's game
If you fail to plan, you plan to fail
Strategy sets the scene for the tale
I'm the wind in our free-flowing sails
And the liquor in our cocktails
What if I told you none of it was accidental?
And the first night that you saw me
I knew I wanted your body
I laid the groundwork, and then
Just like clockwork
The dominoes cascaded in a line
What if I told you I'm a mastermind?
And now you're mine
It was all my design
'Cause I'm a mastermind
No one wanted to play with me as a little kid
So I've been scheming like a criminal ever since
To make them love me and make it seem effortless
This is the first time I've felt the need to confess
And I swear
I'm only cryptic and Machiavellian
'Cause I care
So I told you none of it was accidental
And the first night that you saw me
Nothing was gonna stop me
I laid the groundwork, and then
Saw a wide smirk on your face
You knew the entire time
You knew that I'm a mastermind
And now you're mine
Yeah, all you did was smile
'Cause I'm a mastermind
Otro intranscendente tema del Midnights. Este va a ser un comentario que se va a repetir mucho y que probablemente ya he dicho, pero con este tema, no logro conectar en absoluto con la letra, ni la temática. Musicalmente está bien, pero la música es un factor secundario en la obra de Tay. En Mastermind, Tay nos cuenta como planeó que Joe Alwyn fuese su pareja desde el día que le vio por primera vez y cuando se lo confiesa, Joe le dice que era consciente de ello. Otra canción más para relatar algo muy concreto de su relación con lo que, al menos yo, no puedo identificarme.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#198 - Question...? (Midnights, 2022)
Seguramente el tema que más me gustó de Midnights en la primera escucha. Lo cual tiene una explicación, y es que tenemos referencias directas a temas anteriores en esta canción. I remember es un pequeño extracto directo de Out of the Woods y el estribillo me parece una referencia total a Betty. Otras personas le sacan referencias a If This Was a Movie o Dress, pero lo que está claro es la sensación que me deja el tema, que es la del reciclaje, el deja vu, la sensación de que esta canción ya la he oído antes. Por este motivo, he decidido colocar este tema más abajo en la lista, porque las sensaciones que me genera son un reflejo de las que me generan otras canciones suyas. De todas formas, aunque sigamos en la zona baja de la lista, ya estoy metiendo temas que me parecen buenos, temas de 7, temas que no tienen porque ser malos, simplemente que hay unos mejores.
- 'Did you lеave her house in the middle of the night?:
I remember
Good girl, sad boy
Big city, wrong choices
We had one thing goin' on
I swear that it was somethin'
'Cause I don't remember who I was
Before you painted all my nights
A color I've searched for since
But one thing after another
Fuckin' situations, circumstances
Miscommunications, and I
Have to say, by the way
I just may like some explanations
Can I ask you a question?
Did you ever have someone kiss you in a crowded room
And every single one of your friends was makin' fun of you
But fifteen seconds later, thеy were clappin' too?
Then what did you do?
Did you lеave her house in the middle of the night? Oh
Did you wish you'd put up more of a fight, oh
When she said it was too much?
Do you wish you could still touch her?
It's just a question
Half-moon eyes, bad surprise
Did you realize out of time?
She was on your mind with some dickhead guy
That you saw that night
But you were on somethin'
It was one drink after another
Fuckin' politics and gender roles
And you're not sure and I don't know
Got swept away in the gray
I just may like to have a conversation
Can I ask you a question?
Did you ever have someone kiss you in a crowded room
And every single one of your friends was makin' fun of you
But fifteen seconds later, they were clappin' too?
Then what did you do?
Did you leave her house in the middle of the night? Oh
Did you wish you'd put up more of a fight, oh
When she said it was too much?
Do you wish you could still touch her?
It's just a question
Does it feel like everything's just like
Second best after that meteor strike?
And what's that that I heard? That you're still with her?
That's nice, I'm sure that's what's suitable
And right, but tonight
Can I ask you a question? (Can I ask you a question?)
Did you ever have someone kiss you in a crowded room (In a crowded room)
And every single one of your friends was makin' fun of you (Makin' fun of you)
But fifteen seconds later, they were clappin' too?
Then what did you do? (Do)
Did you leave her house in the middle of the night? Oh
Did you wish you'd put up more of a fight, oh (More of a fight)
When she said it was too much?
Do you wish you could still touch her?
It's just a question
Seguramente el tema que más me gustó de Midnights en la primera escucha. Lo cual tiene una explicación, y es que tenemos referencias directas a temas anteriores en esta canción. I remember es un pequeño extracto directo de Out of the Woods y el estribillo me parece una referencia total a Betty. Otras personas le sacan referencias a If This Was a Movie o Dress, pero lo que está claro es la sensación que me deja el tema, que es la del reciclaje, el deja vu, la sensación de que esta canción ya la he oído antes. Por este motivo, he decidido colocar este tema más abajo en la lista, porque las sensaciones que me genera son un reflejo de las que me generan otras canciones suyas. De todas formas, aunque sigamos en la zona baja de la lista, ya estoy metiendo temas que me parecen buenos, temas de 7, temas que no tienen porque ser malos, simplemente que hay unos mejores.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
scabbed wings- Mensajes : 11942
Fecha de inscripción : 01/08/2008
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Por fin, ya me he puesto al día en el tópic y ya hay canciones que me gustan como So it goes...
Me mola la pizca de salseo en los comentarios y esperando con curiosidad el resto de la lista.
Me mola la pizca de salseo en los comentarios y esperando con curiosidad el resto de la lista.
Nat- Mensajes : 604
Fecha de inscripción : 09/08/2023
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Mastermind me encanta!!! En este topic va a haber sangre!!
borope- Mensajes : 13018
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#197 - Crazier (Hannah Montana The Movie, 2009)
No la he visto, pero probablemente este tema que compuso Tay para la película de Hannah Montana sea lo único salvable de esa cinta. Miley Cyrus "mató" a Hannah pocos años después de la película, mientras que hubo que esperar 8 años para que Tay matase a su vieja yo. Algo que probablemente haya que agradecerselo a Kanye West y Katy Perry. La canción de hoy, escrita por Tay con tan solo 13 años, nos habla de su concepto del amor romántico en ese momento de su vida. Sin embargo, algo me dice que, aún con todo lo que ha vivido después, Tay sigue creyendo en el amor romántico al igual que muchos de nosotros.
- 'I was tryin' to fly but I couldn't find wings:
I'd never gone with the wind, just let it flow
Let it take me where it wants to go
'Til you open the door, there's so much more
I'd never seen it before
I was tryin' to fly but I couldn't find wings
But you came along and you changed everything
You lift my feet off the ground
You spin me around
You make me crazier, crazier
Feels like I'm fallin' and I am lost in your eyes
You make me crazier, crazier, crazier
I've watched from a distance as you made life your own
Every sky was your own kind of blue
And I wanted to know how that would feel
And you made it so real
You showed me somethin' that I couldn't see
You opened my eyes
And you made me believe
You lift my feet off the ground
You spin me around
You make me crazier, crazier
Feels like I'm fallin' and I am lost in your eyes
You make me crazier, crazier, crazier, oh
Baby, you showed me what livin' is for
I don't wanna hide anymore
Oh-oh
You lift my feet off the ground
You spin me around
You make me crazier, crazier
Feels like I'm fallin' and I am lost in your eyes
You make me crazier, crazier, crazier
Crazier, crazier
No la he visto, pero probablemente este tema que compuso Tay para la película de Hannah Montana sea lo único salvable de esa cinta. Miley Cyrus "mató" a Hannah pocos años después de la película, mientras que hubo que esperar 8 años para que Tay matase a su vieja yo. Algo que probablemente haya que agradecerselo a Kanye West y Katy Perry. La canción de hoy, escrita por Tay con tan solo 13 años, nos habla de su concepto del amor romántico en ese momento de su vida. Sin embargo, algo me dice que, aún con todo lo que ha vivido después, Tay sigue creyendo en el amor romántico al igual que muchos de nosotros.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#196 - King Of My Heart (Reputation, 2017)
Tay empieza la canción haciendo gala de una inusual apología de la soltería. Hace tiempo que Tay llevaba siendo objeto de críticas, juzgada por la prensa, debido a la volatilidad de sus relaciones. Ya hubo referencias a esto en el disco anterior, en Shake It Off, con el "I go on too many dates but I can't make them stay. At least that's what people say". Tay se quejó entonces de que se le criticaba por querer conocer gente simplemente para pasarlo bien, sin objetivo de establecer una relación duradera. Como sabemos, esta soltería le iba a durar bien poco, pues ya en la siguiente estrofa tenemos la primera alusión a Joe Alwyn a quien empezaba a conocer en este momento.
Is this the end of all the endings? puede entenderse como un deseo de esperanza o como un canto desesperado, según como se mire. Hasta el momento, todas las relaciones de Tay se han ido a pique de manera más o menos dramática. Está reflejado en canciones como The Story of Us o All Too Well. Sin embargo, acaba de conocer al que cree que es su media naranja, la persona que lleva buscando toda su vida, y se muestra optimista con el rumbo que está tomando la relación. Como ya sabemos todos, contra todo pronóstico, esta relación también llegó a su final.
- 'Is this the end of all the endings?:
I'm perfectly fine, I live on my own
I made up my mind, I'm better off bein' alone
We met a few weeks ago
Now you try on callin' me "baby" like tryin' on clothes
Salute to me, I'm your American queen
And you move to me like I'm a Motown beat
And we rule the kingdom inside my room
'Cause all the boys and their expensive cars
With their Range Rovers and their Jaguars
Never took me quite where you do
And all at once, you are the one I have been waiting for
King of my heart, body and soul, ooh-woah
And all at once, you're all I want, I'll never let you go
King of my heart, body and soul, ooh-woah
And all at once, I've been waiting, waiting
Ooh-woah, ooh-woah
And all at once, you are the one, I have been waiting, waiting
Body and soul, ooh-woah
And all at once
Late in the night, the city's asleep
Your love is a secret I'm hoping, dreaming, dying to keep
Change my priorities
The taste of your lips is my idea of luxury
Salute to me, I'm your American queen
And you move to me like I'm a Motown beat
And we rule the kingdom inside my room (Inside my room, oh)
'Cause all the boys and their expensive cars
With their Range Rovers and their Jaguars
Never took me quite where you do (Where you do)
And all at once, you are the one I have been waiting for
King of my heart, body and soul, ooh-woah
And all at once, you're all I want, I'll never let you go
King of my heart (My heart), body and soul, ooh-woah
And all at once (Hey), I've been waiting, waiting (Waiting)
Ooh-woah, ooh-woah
And all at once, you are the one I have been waiting (Waiting), waiting (Waiting)
Body and soul, ooh-woah
And all at once
Is this the end of all the endings?
My broken bones are mending
With all these nights we're spending
Up on the roof with a school girl crush
Drinking beer out of plastic cups
Say you fancy me, not fancy stuff
Baby, all at once, this is enough
And all at once, you are the one I have been waiting for
King of my heart, body and soul, ooh-woah
And all at once, you are the one I have been waiting for
King of my heart, body and soul, ooh-woah
And all at once, you're all I want, I'll never let you go
King of my heart (My heart), body and soul (My soul), ooh-woah
And all at once, I've been waiting, waiting
Ooh-woah, ooh-woah (Ooh-woah)
And all at once, you are the one I have been waiting, waiting
Body and soul, ooh-woah
And all at once
Tay empieza la canción haciendo gala de una inusual apología de la soltería. Hace tiempo que Tay llevaba siendo objeto de críticas, juzgada por la prensa, debido a la volatilidad de sus relaciones. Ya hubo referencias a esto en el disco anterior, en Shake It Off, con el "I go on too many dates but I can't make them stay. At least that's what people say". Tay se quejó entonces de que se le criticaba por querer conocer gente simplemente para pasarlo bien, sin objetivo de establecer una relación duradera. Como sabemos, esta soltería le iba a durar bien poco, pues ya en la siguiente estrofa tenemos la primera alusión a Joe Alwyn a quien empezaba a conocer en este momento.
Is this the end of all the endings? puede entenderse como un deseo de esperanza o como un canto desesperado, según como se mire. Hasta el momento, todas las relaciones de Tay se han ido a pique de manera más o menos dramática. Está reflejado en canciones como The Story of Us o All Too Well. Sin embargo, acaba de conocer al que cree que es su media naranja, la persona que lleva buscando toda su vida, y se muestra optimista con el rumbo que está tomando la relación. Como ya sabemos todos, contra todo pronóstico, esta relación también llegó a su final.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
De las que menos me gusta de Reputation, que es un disco que me flipa
millino- Mensajes : 25397
Fecha de inscripción : 19/09/2013
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#195 - You Need To Calm Down (Lover, 2019)
Seguramente tendría que haber puesto más abajo este tema, siempre me ha parecido terrible. El videoclip es peor todavía. ¿Cosas buenas que tiene este tema? El alegato a favor de la comunidad LGTB que supone (el tema fue lanzado durante el mes de junio, el mes del Orgullo en USA) y el reconocimiento oficial en público de su reconciliación con Katy Perry. Su disputa comenzó cuando Katy intentó reclutar a tres bailarines que habían participado en la gira de Teenage Dream para la gira del Prism y actualmente estaban participando en la gira de Red. A pesar de que esto se abordó de una manera civilizada, el mero hecho de plantearlo tuvo consecuencias catastróficas como el despido fulminante de los bailarines y una enemistad que duraría los próximos 7 años. Casi hubiese preferido que el motivo hubiese sido que Katy saliese con John Mayer, ex de Tay, a quien le dedicó en su momento "Dear John".
- ''Cause shade never made anybody less gay:
You are somebody that I don't know
But you're takin' shots at me like it's Patrón
And I'm just like, damn, it's 7 AM
Say it in the street, that's a knock-out
But you say it in a Tweet, that's a cop-out
And I'm just like, "Hey, are you okay?"
And I ain't tryna mess with your self-expression
But I've learned a lesson that stressin' and obsessin' 'bout somebody else is no fun
And snakes and stones never broke my bones
So oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh
You need to calm down, you're being too loud
And I'm just like oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh (Oh)
You need to just stop, like can you just not step on my gown?
You need to calm down
You are somebody that we don't know
But you're comin' at my friends like a missile
Why are you mad when you could be GLAAD? (You could be GLAAD)
Sunshine on the street at the parade
But you would rather be in the dark ages
Makin' that sign must've taken all night
You just need to take several seats and then try to restore the peace
And control your urges to scream about all the people you hate
'Cause shade never made anybody less gay
So oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh
You need to calm down, you're being too loud
And I'm just like oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh (Oh)
You need to just stop, like can you just not step on his gown?
You need to calm down
And we see you over there on the internet
Comparing all the girls who are killing it
But we figured you out
We all know now we all got crowns
You need to calm down
Oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh
You need to calm down (You need to calm down)
You're being too loud (You're being too loud)
And I'm just like oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh (Oh)
You need to just stop (Can you stop?)
Like can you just not step on our gowns?
You need to calm down
Seguramente tendría que haber puesto más abajo este tema, siempre me ha parecido terrible. El videoclip es peor todavía. ¿Cosas buenas que tiene este tema? El alegato a favor de la comunidad LGTB que supone (el tema fue lanzado durante el mes de junio, el mes del Orgullo en USA) y el reconocimiento oficial en público de su reconciliación con Katy Perry. Su disputa comenzó cuando Katy intentó reclutar a tres bailarines que habían participado en la gira de Teenage Dream para la gira del Prism y actualmente estaban participando en la gira de Red. A pesar de que esto se abordó de una manera civilizada, el mero hecho de plantearlo tuvo consecuencias catastróficas como el despido fulminante de los bailarines y una enemistad que duraría los próximos 7 años. Casi hubiese preferido que el motivo hubiese sido que Katy saliese con John Mayer, ex de Tay, a quien le dedicó en su momento "Dear John".
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Gran hilo Cerpin, muy interesante .
Mr. Integrity- Mensajes : 8319
Fecha de inscripción : 14/02/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Cerpin Taxt escribió:#195 - You Need To Calm Down (Lover, 2019)
- ''Cause shade never made anybody less gay:
You are somebody that I don't know
But you're takin' shots at me like it's Patrón
And I'm just like, damn, it's 7 AM
Say it in the street, that's a knock-out
But you say it in a Tweet, that's a cop-out
And I'm just like, "Hey, are you okay?"
And I ain't tryna mess with your self-expression
But I've learned a lesson that stressin' and obsessin' 'bout somebody else is no fun
And snakes and stones never broke my bones
So oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh
You need to calm down, you're being too loud
And I'm just like oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh (Oh)
You need to just stop, like can you just not step on my gown?
You need to calm down
You are somebody that we don't know
But you're comin' at my friends like a missile
Why are you mad when you could be GLAAD? (You could be GLAAD)
Sunshine on the street at the parade
But you would rather be in the dark ages
Makin' that sign must've taken all night
You just need to take several seats and then try to restore the peace
And control your urges to scream about all the people you hate
'Cause shade never made anybody less gay
So oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh
You need to calm down, you're being too loud
And I'm just like oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh (Oh)
You need to just stop, like can you just not step on his gown?
You need to calm down
And we see you over there on the internet
Comparing all the girls who are killing it
But we figured you out
We all know now we all got crowns
You need to calm down
Oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh
You need to calm down (You need to calm down)
You're being too loud (You're being too loud)
And I'm just like oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh, oh-oh (Oh)
You need to just stop (Can you stop?)
Like can you just not step on our gowns?
You need to calm down
Seguramente tendría que haber puesto más abajo este tema, siempre me ha parecido terrible. El videoclip es peor todavía. ¿Cosas buenas que tiene este tema? El alegato a favor de la comunidad LGTB que supone (el tema fue lanzado durante el mes de junio, el mes del Orgullo en USA) y el reconocimiento oficial en público de su reconciliación con Katy Perry. Su disputa comenzó cuando Katy intentó reclutar a tres bailarines que habían participado en la gira de Teenage Dream para la gira del Prism y actualmente estaban participando en la gira de Red. A pesar de que esto se abordó de una manera civilizada, el mero hecho de plantearlo tuvo consecuencias catastróficas como el despido fulminante de los bailarines y una enemistad que duraría los próximos 7 años. Casi hubiese preferido que el motivo hubiese sido que Katy saliese con John Mayer, ex de Tay, a quien le dedicó en su momento "Dear John".
Yo la pondría más abajo definitivamente, pero bueno, está bien en la zona baja de la lista. No me dice mucho.
Mr. Integrity- Mensajes : 8319
Fecha de inscripción : 14/02/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Es lo que tiene improvisar un poco la lista. Y estamos entrando ya en la zona media de la lista donde tengo unos 80 temas marcados con 7 que tengo ahora que decidir cual de ellos me gusta menos y cuales me gusta más
Sin duda, me resultó mucho más fácil establecer el top 100 con "las mejores"
Sin duda, me resultó mucho más fácil establecer el top 100 con "las mejores"
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Cerpin Taxt escribió:Es lo que tiene improvisar un poco la lista. Y estamos entrando ya en la zona media de la lista donde tengo unos 80 temas marcados con 7 que tengo ahora que decidir cual de ellos me gusta menos y cuales me gusta más
Sin duda, me resultó mucho más fácil establecer el top 100 con "las mejores"
No no, está de pm. Yo que no controlo tanto como tu me mola ver lo que vas poniendo. Ya opinaré más cuando salgan temas que conozco más (Folklore, Red, Evermore...)...
Mr. Integrity- Mensajes : 8319
Fecha de inscripción : 14/02/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Mr. Integrity escribió:Ya opinaré más cuando salgan temas que conozco más (Folklore, Red, Evermore...)...
Ponte cómodo
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#194 - Beautiful Eyes (Beautiful Eyes, 2008)
Segundo tema inédito del EP "Beautiful Eyes", exclusivo de Wal-Mart, publicado en 2008 para "contener a sus fans" mientras publicaba Fearless. El otro tema inédito era "I Heart ?" que también puebla las posiciones bajas de la lista. Tema inofensivo, algo genérico y flojito, sobre todo, si lo comparamos con los temas del debut, ni que decir de esa maravilla llamada "Fearless". Poquito se sabe de esta canción, seguramente haga referencia a algún chico del que estuviese enamorada Tay en esa época, pero no existen referencias de ello. De "I Heart ?" existen imágenes promocionales de la época donde se puede apreciar a Tay llevar pintado a boli en la mano "I Heart ?", con lo que se puede afirmar que esa canción si estaba basada claramente en algo que estaba viviendo en ese momento. Al chocar totalmente la temática de Beautiful Eyes con I Heart ?, se podría concluir que el primero fue escrito en otro momento, guardado en el cajón y rescatado para la ocasión. Beautiful Eyes tampoco fue incluido en ninguna reedición posterior, como si pasó con "I Heart ?". Veremos si Tay se acuerda de este tema al publicar el Taylor's Version del debut, aunque hay tantos temas inéditos que yo incluiría antes que este.
- My heart has never felt this way before:
- Your beautiful eyes
Stare right into mine
And sometimes, I think of you late at night
I don't know why
I wanna be somewhere where you are
I wanna be where
You're here, your eyes are lookin' into mine
So baby, make me fly
My heart has never felt this way before
I'm looking through your—
I'm looking through your eyes
I wake up, I'm alive
In only a little while, I'll cry
'Cause you're my lullaby
So baby, come hold me tight 'cause I
I wanna be everything you need
I wanna be where
You're here, your eyes are lookin' into mine
So baby, make me fly
My heart has never felt this way before
I'm looking through your—
I'm looking through your eyes
Just as long as you're mine
I'll be your everything tonight
Let me love you, kiss you
Oh, baby, let me miss you
Let me see your, dream about, dream about
Dream about your eyes
Ah, ah
Beautiful eyes
Segundo tema inédito del EP "Beautiful Eyes", exclusivo de Wal-Mart, publicado en 2008 para "contener a sus fans" mientras publicaba Fearless. El otro tema inédito era "I Heart ?" que también puebla las posiciones bajas de la lista. Tema inofensivo, algo genérico y flojito, sobre todo, si lo comparamos con los temas del debut, ni que decir de esa maravilla llamada "Fearless". Poquito se sabe de esta canción, seguramente haga referencia a algún chico del que estuviese enamorada Tay en esa época, pero no existen referencias de ello. De "I Heart ?" existen imágenes promocionales de la época donde se puede apreciar a Tay llevar pintado a boli en la mano "I Heart ?", con lo que se puede afirmar que esa canción si estaba basada claramente en algo que estaba viviendo en ese momento. Al chocar totalmente la temática de Beautiful Eyes con I Heart ?, se podría concluir que el primero fue escrito en otro momento, guardado en el cajón y rescatado para la ocasión. Beautiful Eyes tampoco fue incluido en ninguna reedición posterior, como si pasó con "I Heart ?". Veremos si Tay se acuerda de este tema al publicar el Taylor's Version del debut, aunque hay tantos temas inéditos que yo incluiría antes que este.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#193 - Vigilante Shit (Midnights, 2022)
Otro tema que seguramente tenía que haber estado unas cuantas posiciones más abajo, aunque debo reconocer que me gusta el rollito "Reputation" que tiene y el bridge de "Ladies always rise above". Pero no, no hay más que rascar, es bastante despropósito.
- Don't get sad, get even:
Draw the cat eye sharp enough to kill a man
You did some bad things, but I'm the worst of them
Sometimes I wonder which one'll be your last lie
They say looks can kill and I might try
I don't dress for women
I don't dress for men
Lately, I've been dressin' for revenge
I don't start shit, but I can tell you how it ends
Don't get sad, get even
So on the weekends
I don't dress for friends
Lately, I've been dressin' for revenge
She needed cold, hard proof, so I gave her some
She had the envelope, where you think she got it from?
Now she gets the house, gets the kids, gets the pride
Picture me thick as thieves with your ex-wife
And she looks so pretty
Drivin' in your Benz
Lately, she's been dressin' for revenge
She don't start shit, but she can tell you how it ends
Don't get sad, get even
So on the weekends
She don't dress for friends
Lately, she's been dressing for revenge
Ladies always rise above
Ladies know what people want
Someone sweet and kind and fun
The lady simply had enough
While he was doin' lines and crossin' all of mine
Someone told his white-collar crimes to the FBI
And I don't dress for villains
Or for innocents
I'm on my vigilante shit again
I don't start shit, but I can tell you how it ends
Don't get sad, get even
So on the weekends
I don't dress for friends
Lately, I've been dressin' for revenge
Otro tema que seguramente tenía que haber estado unas cuantas posiciones más abajo, aunque debo reconocer que me gusta el rollito "Reputation" que tiene y el bridge de "Ladies always rise above". Pero no, no hay más que rascar, es bastante despropósito.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#192 - Paper Rings (Lover, 2019)
¿Sabéis que en mayo de 2016 hubo una única búsqueda del nombre de Joe Alwyn en Google coincidiendo con la Met Gala de ese año? Tay estaba saliendo con Calvin Harris en ese momento, pero parece ser que se fijó lo suficiente en Joe como para buscarle según llegó a casa. Stalkear a desconocidos nunca estuvo bien visto, aunque partiendo del hecho de que conocemos este detalle porque alguien ha rastreado las búsquedas en Google de la pareja pues deja lo primero en un segundo plano. En Paper Rings, Tay vuelve a revelarnos su obsesión por Joe Alwyn, como fueron amigos primero, aunque a ella siempre le interesó más como pareja. Ya hemos visto canciones que hablan exactamente de lo mismo, como la reciente Mastermind, donde declara que lo planeó todo desde la primera vez que le vio. El tema en sí me parece de los más pueriles que tiene, apreciación que cobra aún más peso con el acompañamiento musical tan alegre que tiene, suponiendo un contraste brutal viniendo de la reputationesca "Miss Americana". El concepto que trata mola, pero lo aborda mucho mejor en "Sweet Nothing".
- I hate accidents, except when we went from friends to this:
The moon is high
Like your friends were the night that we first met
Went home and tried to stalk you on the internet
Now I've read all of the books beside your bed
The wine is cold
Like the shoulder that I gave you in the street
Cat and mouse for a month or two or three
Now I wake up in the night and watch you breathe
(Ayy)
Kiss me once 'cause you know I had a long night (Oh)
Kiss me twice 'cause it's gonna be alright (Uh)
Three times 'cause I waited my whole life (One, two, one, two, three, four)
I like shiny things, but I'd marry you with paper rings
Uh-huh, that's right
Darling, you're the one I want, and
I hate accidents, except when we went from friends to this
Uh-huh, that's right
Darling, you're the one I want
In paper rings, in picture frames, in dirty dreams
Oh, you're the one I want
In the winter, in the icy outdoor pool
When you jumped in first, I went in too
I'm with you even if it makes me blue
Which takes me back
To the color that we painted your brother's wall
Honey, without all the exes, fights and flaws
We wouldn't be standing here so tall, so
(Ayy)
Kiss you once 'cause I know you had a long night (Oh)
Kiss you twice 'cause it's gonna be alright (Uh)
Three times 'cause you waited your whole life (One, two, one, two, three, four)
Ah
I like shiny things, but I'd marry you with paper rings
Uh-huh, that's right
Darling, you're the one I want, and
I hate accidents, except when we went from friends to this
Uh-huh, that's right
Darling, you're the one I want
In paper rings, in picture frames, in dirty dreams
Oh, you're the one I want
I want to drive away with you
I want your complications too
I want your dreary Mondays
Wrap your arms around me, baby boy
I want to drive away with you
I want your complications too
I want your dreary Mondays
Wrap your arms around me, baby boy
Uh-huh
I like shiny things, but I'd marry you with paper rings
Ah-ah, that's right, you're the one I want
I hate accidents, except when we went from friends to this
Ah-ah, darling, you're the one I want
I like shiny things, but I'd marry you with paper rings
Uh-huh, that's right
Darling, you're the one I want, and
I hate accidents, except when we went from friends to this
Uh-huh, that's right
Darling, you're the one I want
In paper rings, in picture frames, in all my dreams
You're the one I want
In paper rings, in picture frames, in all my dreams
Oh, you're the one I want
You're the one I want, one I want
You're the one I want, one I want
¿Sabéis que en mayo de 2016 hubo una única búsqueda del nombre de Joe Alwyn en Google coincidiendo con la Met Gala de ese año? Tay estaba saliendo con Calvin Harris en ese momento, pero parece ser que se fijó lo suficiente en Joe como para buscarle según llegó a casa. Stalkear a desconocidos nunca estuvo bien visto, aunque partiendo del hecho de que conocemos este detalle porque alguien ha rastreado las búsquedas en Google de la pareja pues deja lo primero en un segundo plano. En Paper Rings, Tay vuelve a revelarnos su obsesión por Joe Alwyn, como fueron amigos primero, aunque a ella siempre le interesó más como pareja. Ya hemos visto canciones que hablan exactamente de lo mismo, como la reciente Mastermind, donde declara que lo planeó todo desde la primera vez que le vio. El tema en sí me parece de los más pueriles que tiene, apreciación que cobra aún más peso con el acompañamiento musical tan alegre que tiene, suponiendo un contraste brutal viniendo de la reputationesca "Miss Americana". El concepto que trata mola, pero lo aborda mucho mejor en "Sweet Nothing".
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
adoro Paper Rings. Vamos a acabar mal Cerpin
borope- Mensajes : 13018
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
un par de polémicas más y mi entrada de Lisboa acaba en Ticketswap
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Cerpin Taxt escribió:un par de polémicas más y mi entrada de Lisboa acaba en Ticketswap
borope- Mensajes : 13018
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
A todo esto, que puto mostrenco que se ha echado de noviete, no?
pantxo- Mensajes : 50324
Fecha de inscripción : 22/09/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#191 - End Game (Reputation, 2017)
Cuando la primera canción de Reputation dice ¿Are you ready for it? da que pensar si se refiere a esta penosa colaboración Me encanta el estribillo de este tema. Simple pero con buena melodía de Tay y su parte es lo mejor del tema. Pero me gustaría saber quién fue la mala persona que le dijo que colaborar con un rapero sería una buena idea. Le haría gracia, le haría ilusión, es libre de hacerlo, pero arruina el tema. Simplemente no pega con su estilo. Katy Perry lo hizo en This Is What We Do y quedó de cojones porque si pega con el estilo de Katy. Con el de Tay, no. Ni siquiera en este Reputation. Ed Sheeran medio rapeando tampoco ayuda mucho. La canción habla de cuando todavía estaba empezando a conocer a Joe Alwyn. Como ya hemos comentado, Tay estaba convencido de que estaban predestinados y que esa relación tenía que funcionar. En esta canción, Tay habla del miedo de que la relación acabe antes de siquiera despegar, tanto por la "reputation" que tenía en ese momento, envuelta en batallas campales mediáticas con Katy Perry, Kim Kardashian y Kanye West, como por su historial romántico catastrófico. Y, desgraciadamente, aunque Joe y ella estuvieron juntos casi siete años, esta relación también acabó yendose a pique.
- I bury hatchets, but I keep maps of where I put 'em:
I wanna be your end game
I wanna be your first string
I wanna be your A-Team (Woah, woah, woah)
I wanna be your end game, end game
Big reputation, big reputation
Ooh, you and me, we got big reputations, ah
And you heard about me, ooh
I got some big enemies (Yeah)
Big reputation, big reputation
Ooh, you and me would be a big conversation, ah (Git, git)
And I heard about you, ooh (Yeah)
You like the bad ones, too
You so dope, don't overdose, I’m so stoked, I need a toast
We do the most, I'm in the Ghost like I'm whippin’ a boat (Boat, boat, boat)
I got a reputation, girl, that don't precede me (Yeah)
I'm one call away whenever you need me (Yeah)
I'm in a G5 (Yeah), come to the A-Side (Yeah)
I got a bad boy persona, that's what they like (That's what they like)
You love it, I love it too 'cause you my type (You my type)
You hold me down and I protect you with my life (My life, my life)
I don't wanna touch you (I don’t wanna be)
Just another ex-love (You don’t wanna see)
I don't wanna miss you (I don’t wanna miss you)
Like the other girls do
I don't wanna hurt you (I just wanna be)
Drinking on a beach with (You all over me)
I know what they all say (I know what they all say)
But I ain't tryna play
I wanna be your end game (End game)
I wanna be your first string (First string)
I wanna be your A-Team (A-Team)
I wanna be your end game, end game
Knew her when I was young, reconnected when we were little bit older
Both sprung, I got issues and chips on both of my shoulders
Reputation precedes me, in rumors, I'm knee-deep
The truth is, it’s easier to ignore it, believe me
Even when we'd argue, we'd not do it for long
And you understand the good and bad end up in the song
For all your beautiful traits and the way you do it with ease
For all my flaws, paranoia, and insecurities
I've made mistakes and made some choices, that's hard to deny
After the storm, something was born on the 4th of July
I've passed days without fun, this end game is the one
With four words on the tip of my tongue, I'll never say it
I don't wanna touch you (I don't wanna be)
Just another ex-love (You don't wanna see)
I don't wanna miss you (I don't wanna miss you)
Like the other girls do
I don't wanna hurt you (I just wanna be)
Drinking on a beach with (You all over me)
I know what they all say (Yeah)
But I ain't tryna play
I wanna be your end game (End game)
I wanna be your first string (Wanna be your first string)
I wanna be your A-Team (A-Team)
I wanna be your end game, end game
Big reputation, big reputation
Ooh, you and me, we got big reputations, ah
And you heard about me, ooh
I got some big enemies, hey
Big reputation, big reputation, yeah
Ooh, you and me would be a big conversation, ah
And I heard about you, ooh
You like the bad ones, too
I hit you like bang, we tried to forget it, but we just couldn't
And I bury hatchets, but I keep maps of where I put 'em
Reputation precedes me, they told you I'm crazy
I swear I don't love the drama, it loves me
And I can't let you go, your handprints on my soul
It's like your eyes are liquor, it's like your body is gold
You've been callin' my bluff on all my usual tricks (Ooh)
So here's the truth from my red lips (Ah)
I wanna be your end game (End game)
I wanna be your first string (Me and you; First string)
I wanna be your A-Team (Be your A-Team now; A-Team)
I wanna be your end game, end game
I wanna be your end game (Oh, I do)
I wanna be your first string (First string)
I wanna be your A-Team (A-Team)
I wanna be your end game, end game
Cuando la primera canción de Reputation dice ¿Are you ready for it? da que pensar si se refiere a esta penosa colaboración Me encanta el estribillo de este tema. Simple pero con buena melodía de Tay y su parte es lo mejor del tema. Pero me gustaría saber quién fue la mala persona que le dijo que colaborar con un rapero sería una buena idea. Le haría gracia, le haría ilusión, es libre de hacerlo, pero arruina el tema. Simplemente no pega con su estilo. Katy Perry lo hizo en This Is What We Do y quedó de cojones porque si pega con el estilo de Katy. Con el de Tay, no. Ni siquiera en este Reputation. Ed Sheeran medio rapeando tampoco ayuda mucho. La canción habla de cuando todavía estaba empezando a conocer a Joe Alwyn. Como ya hemos comentado, Tay estaba convencido de que estaban predestinados y que esa relación tenía que funcionar. En esta canción, Tay habla del miedo de que la relación acabe antes de siquiera despegar, tanto por la "reputation" que tenía en ese momento, envuelta en batallas campales mediáticas con Katy Perry, Kim Kardashian y Kanye West, como por su historial romántico catastrófico. Y, desgraciadamente, aunque Joe y ella estuvieron juntos casi siete años, esta relación también acabó yendose a pique.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
scabbed wings- Mensajes : 11942
Fecha de inscripción : 01/08/2008
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
La End Game esta es un buen engendro de canción eh
Tiene todos los elementos que no soporto del pop comercial yankee de la última década juntitos y mezclados.
Tiene todos los elementos que no soporto del pop comercial yankee de la última década juntitos y mezclados.
Elephant Man- Mensajes : 39620
Fecha de inscripción : 31/01/2012
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Elephant Man escribió:La End Game esta es un buen engendro de canción eh
Tiene todos los elementos que no soporto del pop comercial yankee de la última década juntitos y mezclados.
lo describes perfectamente
yo me tiré del barco en la primera escucha al llegar a este tema y es el segundo
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#190 - Paris (Midnights, 2022)
Tay ha usado nombres de ciudades en solamente tres canciones: London Boy, Paris y Welcome to New York. Las dos primeras ya han salido y la tercera no tardará, pues si algo tienen en común las tres es que son temas bastante flojos. Volvemos a encontrar guiños a Joe Alwyn, de su obsesión con él (I wanna brainwash you into loving me forever) y de que lo único que le importa es estar con él (Cheap wine, make believe it's champagne) como hacía en Paper Rings. Se puede entender que la canción está ambientada en el momento que Tay dio el concierto "City of Lover", la presentación del disco Lover en Paris, pasando la mayoría de ese viaje a su bola con Alwyn.
- Drew a map on your bedroom ceiling:
"Your ex-friend's sister
Met someone at a club and he kissed her
Turns out, it was that guy you hooked up with ages ago
Some wannabe Z-lister
And all the outfits were terrible
2003 unbearable
Did you see the photos?"
No, I didn't, but thanks, though
I'm so in love that I might stop breathing
Drew a map on your bedroom ceiling
No, I didn't see the news
'Cause we were somewhere else
Stumbled down pretend alleyways
Cheap wine, make believe it's champagne
I was taken by the view
Like we were in Paris
Like we were somewhere else
Like we were in Paris, oh
We were somewhere else
Privacy sign on the door
And on my page and on the whole world
Romance is not dead if you keep it just yours
Levitate above all the messes made
Sit quiet by my side in the shade
And not the kind that's thrown
I mean, the kind under where a tree has grown
I'm so in love that I might stop breathing
Drew a map on your bedroom ceiling
No, I didn't see the news
'Cause we were somewhere else
Stumbled down pretend alleyways
Cheap wine, make believe it's champagne
I was taken by the view
Like we were in Paris, oh
Like we were somewhere else
Like we were in Paris, oh
We were somewhere else
I wanna brainwash you
Into loving me forever
I wanna transport you
To somewhere the culture's clever
Confess my truth
In swooping, sloping, cursive letters
Let the only flashing lights be the tower at midnight
In my mind
We drew a map on your bedroom ceiling
No, I didn't see the news
'Cause we were somewhere else
In an alleyway, drinking champagne
'Cause we were in Paris
Yes, we were somewhere else
My love, we were in Paris
Yes, we were somewhere else
Tay ha usado nombres de ciudades en solamente tres canciones: London Boy, Paris y Welcome to New York. Las dos primeras ya han salido y la tercera no tardará, pues si algo tienen en común las tres es que son temas bastante flojos. Volvemos a encontrar guiños a Joe Alwyn, de su obsesión con él (I wanna brainwash you into loving me forever) y de que lo único que le importa es estar con él (Cheap wine, make believe it's champagne) como hacía en Paper Rings. Se puede entender que la canción está ambientada en el momento que Tay dio el concierto "City of Lover", la presentación del disco Lover en Paris, pasando la mayoría de ese viaje a su bola con Alwyn.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#189 - Death By A Thousand Cuts (Lover, 2019)
A diferencia de la mayoría de sus letras autobiográficas, esta canción sobre como una ruptura sentimental es peor que la muerte por mil puñaladas no habla de una experiencia propia. Tay estaba viviendo un momento dulce con Joe Alwyn cuando sacó Lover, sin embargo, varios de sus amigos si estaban pasando por un mal momento. Tras dedicarles mucha atención y escucharles hablar de su dolor, surgió esta canción. También se ha citado la serie "Someone Great" como fuente de inspiración. Cualquiera que fuese el caso, sin duda alguna, a Tay se le da mejor escribir sobre traumitas propios que los ajenos.
- I ask the traffic lights if it'll be alright:
My, my, my, my
My, my, my, my
My, my, my, my
My, my, my, my
My, my, my, my
My, my, my, my
My, my, my, my
My, my, my, my
Saying goodbye is death by a thousand cuts
Flashbacks waking me up
I get drunk, but it's not enough
’Cause the morning comes and you're not my baby
I look through the windows of this love
Even though we boarded them up
Chandelier's still flickering here
’Cause I can't pretend it's okay when it's not
It's death by a thousand cuts
I dress to kill my time, I take the long way home
I ask the traffic lights if it'll be alright
They say, "I don't know"
And what once was ours is no one's now
I see you everywhere, the only thing we share
Is this small town
You said it was a great love, one for the ages
But if the story’s over, why am I still writing pages?
’Cause saying goodbye is death by a thousand cuts
Flashbacks waking me up
I get drunk, but it's not enough
’Cause the morning comes and you're not my baby
I look through the windows of this love
Even though we boarded them up
Chandelier's still flickering here
'Cause I can’t pretend it's okay when it's not
It's death by a thousand cuts
My heart, my hips, my body, my love
Tryna find a part of me that you didn't touch
Gave up on me like I was a bad drug
Now I'm searching for signs in a haunted club
Our songs, our films, united we stand
Our country, guess it was a lawless land
Quiet my fears with the touch of your hand
Paper cut stings from our paper-thin plans
My time, my wine, my spirit, my trust
Tryna find a part of me you didn't take up
Gave you too much, but it wasn't enough
But I'll be alright, it's just a thousand cuts
I get drunk, but it's not enough
'Cause you're not my baby
I look through the windows of this love
Even though we boarded them up
Chandelier's still flickering here
'Cause I can't pretend it's okay when it's not
No, it's not
It's death by a thousand cuts (You didn't touch)
Tryna find a part of me that you didn't touch
My body, my love, my trust (It's death by a thousand cuts)
But it wasn't enough, it wasn't enough, no, no
I take the long way home
I ask the traffic lights if it'll be alright
They say, "I don't know"
A diferencia de la mayoría de sus letras autobiográficas, esta canción sobre como una ruptura sentimental es peor que la muerte por mil puñaladas no habla de una experiencia propia. Tay estaba viviendo un momento dulce con Joe Alwyn cuando sacó Lover, sin embargo, varios de sus amigos si estaban pasando por un mal momento. Tras dedicarles mucha atención y escucharles hablar de su dolor, surgió esta canción. También se ha citado la serie "Someone Great" como fuente de inspiración. Cualquiera que fuese el caso, sin duda alguna, a Tay se le da mejor escribir sobre traumitas propios que los ajenos.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#188 - Getaway Car (Reputation, 2017)
Tay hace un poco de autocrítica y utiliza esta metáfora sobre la huída desesperada en coche a lo Bonnie y Clyde para hablar de sus relaciones de rebote, condenadas al fracaso desde el primer minuto. Las relaciones de rebote, término no muy extendido en España, pero muy usado en USA, rebound relationships, suponen empezar una relación sentimental con alguien cuando todavía no has superado la relación anterior. Este fue el caso de Calvin Harris y Tom Hiddleston, sus parejas de corta duración antes de conocer a Joe Alwyn.
- We were flyin’, but we'd never get far:
No, nothing good starts in a getaway car
It was the best of times, the worst of crimes
I struck a match and blew your mind
But I didn't mean it and you didn’t see it
The ties were black, the lies were white
In shades of gray in candlelight
I wanted to leave him, I needed a reason
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, I was lyin' to myself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
We never had a shotgun shot in the dark (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin’, but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
It was the great escape, the prison break
The light of freedom on my face
But you weren't thinkin’ and I was just drinkin’
While he was runnin' after us, I was screamin’, "Go, go, go!"
But with three of us, honey, it's a sideshow
And a circus ain't a love story and now we're both sorry
(We’re both sorry)
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, every man for himself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
It hit you like a shotgun shot to the heart (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
We were jet-set, Bonnie and Clyde (Oh-oh)
Until I switched to the other side, to the other side
It's no surprise I turned you in (Oh-oh)
'Cause us traitors never win
I'm in a getaway car
I left you in a motel bar
Put the money in a bag and I stole the keys
That was the last time you ever saw me (Oh!)
Drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far (Don't pretend)
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart (Should've known)
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far, oh-oh-ah
No, nothing good starts in a getaway car
I was ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Tay hace un poco de autocrítica y utiliza esta metáfora sobre la huída desesperada en coche a lo Bonnie y Clyde para hablar de sus relaciones de rebote, condenadas al fracaso desde el primer minuto. Las relaciones de rebote, término no muy extendido en España, pero muy usado en USA, rebound relationships, suponen empezar una relación sentimental con alguien cuando todavía no has superado la relación anterior. Este fue el caso de Calvin Harris y Tom Hiddleston, sus parejas de corta duración antes de conocer a Joe Alwyn.
Última edición por Cerpin Taxt el 04.11.23 15:17, editado 2 veces
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Cerpin Taxt escribió:#188 - Getaway Car (Reputation, 2017)
- We were flyin’, but we'd never get far:
No, nothing good starts in a getaway car
It was the best of times, the worst of crimes
I struck a match and blew your mind
But I didn't mean it and you didn’t see it
The ties were black, the lies were white
In shades of gray in candlelight
I wanted to leave him, I needed a reason
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, I was lyin' to myself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
We never had a shotgun shot in the dark (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin’, but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
It was the great escape, the prison break
The light of freedom on my face
But you weren't thinkin’ and I was just drinkin’
While he was runnin' after us, I was screamin’, "Go, go, go!"
But with three of us, honey, it's a sideshow
And a circus ain't a love story and now we're both sorry
(We’re both sorry)
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, every man for himself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
It hit you like a shotgun shot to the heart (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
We were jet-set, Bonnie and Clyde (Oh-oh)
Until I switched to the other side, to the other side
It's no surprise I turned you in (Oh-oh)
'Cause us traitors never win
I'm in a getaway car
I left you in a motel bar
Put the money in a bag and I stole the keys
That was the last time you ever saw me (Oh!)
Drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far (Don't pretend)
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart (Should've known)
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far, oh-oh-ah
No, nothing good starts in a getaway car
I was ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Tay hace un poco de autocrítica y utiliza esta metáfora sobre la huída desesperada en coche a lo Bonnie y Clyde para hablar de sus relaciones de rebote, condenadas al fracaso desde el primer minuto. Las relaciones de rebote, término no muy extendido en España, pero muy usado en USA, rebound relationships, suponen empezar una relación sentimental con alguien cuando todavía no has superado la relación anterior. Este fue el caso de Calvin Harris y Tom Hiddleston, sus parejas de corta duración antes de conocer a Joe Alwyn.
borope- Mensajes : 13018
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
no es una mala posición, ten en cuenta que lo que considero ya temazos serios, los 8s, empezarán en el 105
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Cerpin Taxt escribió:no es una mala posición, ten en cuenta que lo que considero ya temazos serios, los 8s, empezarán en el 105
bueno, pero te estoy vigilando
borope- Mensajes : 13018
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
antes de eso, tengo que quitarme de encima Lover, Midnights y Reputation, entre otros que también dolerán
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#187 - I Bet You Think About Me (Red, 2012)
Este tema, compuesto durante la gira del Speak Now de 2011 y no incluído en Red hasta la Taylor's Version del año pasado, fue compuesto a medias con Lori McKenna, una de las compositoras favoritas de Tay. Aunque la canción esté basada en su experiencia con Jake Gyllenhall, la canción realmente nace del deseo de hacer una colaboración y de componer un tema desenfadado entre las dos artistas. Y como pasa con muchas de las canciones que han salido ya en la lista, cuando Tay compone algo por las risas, el resultado no suele ser tan efectivo como cuando lo hace de las entrañas.
- When you realized I'm harder to forget than I was to leave:
3 AM and I'm still awake, I'll bet you're just fine
Fast asleep in your city that's better than mine
And the girl in your bed has a fine pedigree
And I'll bet your friends tell you she's better than me, huh
Well, I tried to fit in with your upper-crust circles
Yeah, they let me sit in back when we were in love
Oh, they sit around talkin' about the meaning of life
And the book that just saved 'em that I hadn't heard of
But now that we're done and it's over
I bet you couldn't believe
When you realized I'm harder to forget than I was to leave
And I bet you think about me
You grew up in a silver-spoon gated community
Glamorous, shiny, bright Beverly Hills
I was raised on a farm, no, it wasn't a mansion
Just livin' room dancin' and kitchen table bills
But you know what they say, you can't help who you fall for
And you and I fell like an early spring snow
But reality crept in, you said we're too different
You laughed at my dreams, rolled your eyes at my jokes
Mr. Superior Thinkin'
Do you have all the space that you need?
I don't have to be your shrink to know that you'll never be happy
And I bet you think about me
I bet you think about me, yes
I bet you think about me
Oh, block it all out
The voices so loud, sayin'
"Why did you let her go?"
Does it make you feel sad
That the love that you're lookin' for
Is the love that you had?
Now you're out in the world, searchin' for your soul
Scared not to be hip, scared to get old
Chasing make-believe status, last time you felt free
Was when none of that shit mattered 'cause you were with me
But now that we're done and it's over
I bet it's hard to believe
But it turned out I'm harder to forget than I was to leave
And, yeah, I bet you think about me
I bet you think about me, yes
I bet you think about me
I bet you think about me when you're out
At your cool indie music concerts every week
I bet you think about me in your house
With your organic shoes and your million-dollar couch
I bet you think about me when you say
"Oh my god, she's insane, she wrote a song about me"
I bet you think about me
Este tema, compuesto durante la gira del Speak Now de 2011 y no incluído en Red hasta la Taylor's Version del año pasado, fue compuesto a medias con Lori McKenna, una de las compositoras favoritas de Tay. Aunque la canción esté basada en su experiencia con Jake Gyllenhall, la canción realmente nace del deseo de hacer una colaboración y de componer un tema desenfadado entre las dos artistas. Y como pasa con muchas de las canciones que han salido ya en la lista, cuando Tay compone algo por las risas, el resultado no suele ser tan efectivo como cuando lo hace de las entrañas.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#186 - Girl At Home (Red, 2012)
Aunque la melodía enganche, es de las canciones más básicas que ha compuesto Tay. Se supone que la canción deja entrever que Jake Gyllenhall le fue infiel, por lo cual cuando ella se encontró en el otro lado de la misma situación, decidió denunciar la situación antes de hacerle a la otra chica lo mismo que le hicieron a ella. Sin embargo, una de esas teorías de fans locos que existe en Internet cuenta que esta canción trata sobre un momento concreto en que Zac Efron estaba flirteando con Tay. A ella le gustaba Zac pero pensaba que Zac estaba con Lily Collins. ¿Como se sabe que es sobre Zac Efron? La canción gira en torno a los 4 acordes que Tay le enseñó a Zac Efron cuando este le pidió que le enseñase a tocar. ¿Por que no hay nada de información oficial sobre esta canción? Parece ser que Zac no estaba realmente con Lily, tan solo era un truco publicitario, cosa que no sabía Tay en ese momento y tras enterarse, no se volvió a dar más bombo al tema de a quién podría estar dirigida esta canción.
- You got a girl at home and everybody knows that:
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that, ah-ah
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that
I don't even know her
But I feel a responsibility
To do what's upstanding and right
It's kinda like a code, yeah
And you've been getting closer and closer
And crossing so many lines
And it would be a fine proposition
If I was a stupid girl
But, honey, I am no one's exception
This, I have previously learned
So don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that, ah-ah
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
I see you turn off your phone
And now you've got me alone, and I say
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
I just want to make sure
You understand perfectly
You're the kind of man who makes me sad
While she waits up
You chase down the newest thing
And take for granted what you have
And it would be a fine proposition
If I was a stupid girl
And, yeah, I might go with it
If I hadn't once been just like her
So don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that, ah-ah
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
I see you turn off your phone
And now you've got me alone, and I say
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
Oh-oh-oh, oh-oh-oh
Oh-oh-oh, oh-oh-oh
Call a cab, lose my number
You're about to lose your girl
Call a cab, lose my number
Let's consider this lesson learned
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that, ah-ah
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
Want to see you pick up your phone
And tell her you're coming home
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
Don't look at me, you got a girl at home
And everybody knows that, everybody knows that
It would be a fine proposition
If I hadn't once been just like her
Aunque la melodía enganche, es de las canciones más básicas que ha compuesto Tay. Se supone que la canción deja entrever que Jake Gyllenhall le fue infiel, por lo cual cuando ella se encontró en el otro lado de la misma situación, decidió denunciar la situación antes de hacerle a la otra chica lo mismo que le hicieron a ella. Sin embargo, una de esas teorías de fans locos que existe en Internet cuenta que esta canción trata sobre un momento concreto en que Zac Efron estaba flirteando con Tay. A ella le gustaba Zac pero pensaba que Zac estaba con Lily Collins. ¿Como se sabe que es sobre Zac Efron? La canción gira en torno a los 4 acordes que Tay le enseñó a Zac Efron cuando este le pidió que le enseñase a tocar. ¿Por que no hay nada de información oficial sobre esta canción? Parece ser que Zac no estaba realmente con Lily, tan solo era un truco publicitario, cosa que no sabía Tay en ese momento y tras enterarse, no se volvió a dar más bombo al tema de a quién podría estar dirigida esta canción.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#185 - I Forgot That You Existed (Lover, 2019)
Igual que Tay utiliza este tema para despojarse de todos los lastres que arrastraba en Reputation, nosotros utilizamos este tema como puente para entrar en la zona media de la lista. En plena etapa honeymoon con Joe Alwyn, Tay se olvida de Kanye, de todos los haters de las redes sociales, de los medios de comunicación...pero, sobre todo, de sus amantes pasados. Esa maravillosa sensación cuando un día te despiertas y te das cuenta de que eres feliz, que ya no te acuerdas de esas personas que tanto daño que hicieron alguna vez... Lo malo es que, en el caso de Tay, esto no suele durar mucho tiempo.
- Lived in the shade you were throwing 'til all of my sunshine was gone:
How many days did I spend thinking
'Bout how you did me wrong, wrong, wrong?
Lived in the shade you were throwing
'Til all of my sunshine was gone, gone, gone
And I couldn't get away from ya
In my feelings more than Drake, so yeah
Your name on my lips, tongue-tied
Free rent, living in my mind
But then something happened one magical night
I forgot that you existed
And I thought that it would kill me, but it didn't
And it was so nice
So peaceful and quiet
I forgot that you existed
It isn't love, it isn't hate, it's just indifference
I forgot that you
Got out some popcorn
As soon as my rep started going down, down, down
Laughed on the school yard
As soon as I tripped up and hit the ground, ground, ground
And I would've stuck around for ya
Would've fought the whole town, so yeah
Would've been right there, front row
Even if nobody came to your show
But you showed who you are, then one magical night
I forgot that you existed
And I thought that it would kill me, but it didn't
And it was so nice
So peaceful and quiet
I forgot that you existed
It isn't love, it isn't hate, it's just indifference
I forgot that you
Sent me a clear message
Taught me some hard lessons
I just forget what they were
It's all just a blur
I forgot that you existed
And I thought that it would kill me, but it didn't
And it was so nice
So peaceful and quiet
I forgot that you existed
I did, I did, I did
It isn't hate, it's just indifference
It isn't love, it isn't hate, it's just indifference
So, yeah
Igual que Tay utiliza este tema para despojarse de todos los lastres que arrastraba en Reputation, nosotros utilizamos este tema como puente para entrar en la zona media de la lista. En plena etapa honeymoon con Joe Alwyn, Tay se olvida de Kanye, de todos los haters de las redes sociales, de los medios de comunicación...pero, sobre todo, de sus amantes pasados. Esa maravillosa sensación cuando un día te despiertas y te das cuenta de que eres feliz, que ya no te acuerdas de esas personas que tanto daño que hicieron alguna vez... Lo malo es que, en el caso de Tay, esto no suele durar mucho tiempo.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
185 y 186 las hubiese puesto más abajo. La que hace con Chris Stapleton me gusta...
borope- Mensajes : 13018
Fecha de inscripción : 24/03/2008
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
A mi también me gusta bastante la de Stapleton.
Elephant Man- Mensajes : 39620
Fecha de inscripción : 31/01/2012
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#184 - Stay Stay Stay (Red, 2012)
Tay está obsesionada con que sus parejas le abandonen. Nunca sabremos bien hasta que punto, pues he conocido personas muy trastornadas en este aspecto. A juzgar por las letras de Tay, bien podría ser una de ellas. Víctima de malentendidos, de parejas mal elegidas, relaciones tóxicas...muchos ingredientes para la receta para el desastre. Ya en su obra anterior, abría el álbum con "Mine", donde la pieza central de la canción hace énfasis en como, después de una discusión, ella espera que él la abandone, que rompa con ella, pero en cambio la abraza para decirle que siempre estará a su lado. Una fantasía que repite en este tema, comenzando la canción con una situación muy parecida. Si bien "Mine" hablaba de esa persona maravillosa que está a su lado, en esta canción Tay se centra en el propio acto de quedarse. Hace mención a su pareja pero de manera indirecta, nunca llegamos a conocer detalle alguno de esta persona, pues realmente no es una persona, sino una fantasía. Esta obsesión seguiría repitiéndose en su próximo trabajo, donde vuelve a centrarse en el acto de quedarse con ese "All You Had To Do Was Stay". Después vendría Joe Alwyn y no volveríamos a escuchar cantos tan desesperados como este "Stay Stay Stay" que si bien está vestido con una melodía alegre, más propia del Speak Now que de este Red, realmente es un grito de auxilio. Y más si nos fijamos como en el siguiente tema del disco, "The Last Time", Tay vuelve a darle a alguien una última oportunidad para que la trate con la prioridad que se merece. Y es que ella no es capaz de romper con él, ni siquiera quiere eso, solo necesita que se quede.
- I'm pretty sure we almost broke up last night:
I'm pretty sure we almost broke up last night
I threw my phone across the room, at you
I was expecting some dramatic turn away
But you stayed
This morning, I said we should talk about it
'Cause I read you should never leave a fight unresolved
That's when you came in wearing a football helmet
And said, "Okay, let's talk"
And I said
Stay, stay, stay
I've been loving you for quite some time, time, time
You think that it's funny when I'm mad, mad, mad
But I think that it's best if we both stay
Before you, I'd only dated self-indulgent takers
Who took all of their problems out on me
But you carry my groceries and now, I'm always laughing
And I love you because you have given me
No choice but to
Stay, stay, stay
I've been loving you for quite some time, time, time
You think that it's funny when I'm mad, mad, mad
But I think that it's best if we both stay, stay, stay, stay
You took the time to memorize me
My fears, my hopes, and dreams
I just like hanging out with you all the time
All those times that you didn't leave, it's been occurring to me
I'd like to hang out with you for my whole life
Stay and I'll be loving you for quite some time
No one else is gonna love me when I get mad, mad, mad
So I think that it's best if we both stay, stay
Stay, stay, stay, stay!
Stay, stay, stay
I've been loving you for quite some time, time, time
You think that it's funny when I'm mad, mad, mad
But I think that it's best if we both stay, stay
Stay, stay, stay, stay!
Stay, stay, stay
I've been loving you for quite some time, time, time
You think that it's funny when I'm mad, mad, mad
But I think that it's best if we both stay
(Ha-ha-ha, it's so fun)
Tay está obsesionada con que sus parejas le abandonen. Nunca sabremos bien hasta que punto, pues he conocido personas muy trastornadas en este aspecto. A juzgar por las letras de Tay, bien podría ser una de ellas. Víctima de malentendidos, de parejas mal elegidas, relaciones tóxicas...muchos ingredientes para la receta para el desastre. Ya en su obra anterior, abría el álbum con "Mine", donde la pieza central de la canción hace énfasis en como, después de una discusión, ella espera que él la abandone, que rompa con ella, pero en cambio la abraza para decirle que siempre estará a su lado. Una fantasía que repite en este tema, comenzando la canción con una situación muy parecida. Si bien "Mine" hablaba de esa persona maravillosa que está a su lado, en esta canción Tay se centra en el propio acto de quedarse. Hace mención a su pareja pero de manera indirecta, nunca llegamos a conocer detalle alguno de esta persona, pues realmente no es una persona, sino una fantasía. Esta obsesión seguiría repitiéndose en su próximo trabajo, donde vuelve a centrarse en el acto de quedarse con ese "All You Had To Do Was Stay". Después vendría Joe Alwyn y no volveríamos a escuchar cantos tan desesperados como este "Stay Stay Stay" que si bien está vestido con una melodía alegre, más propia del Speak Now que de este Red, realmente es un grito de auxilio. Y más si nos fijamos como en el siguiente tema del disco, "The Last Time", Tay vuelve a darle a alguien una última oportunidad para que la trate con la prioridad que se merece. Y es que ella no es capaz de romper con él, ni siquiera quiere eso, solo necesita que se quede.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#183 - Slut (1989 (Taylor's Version), 2023)
A ver, como decirlo...Tay estuvo dudando entre esta canción y Blank Space para incluir una de ellas en la versión original de 1989. De locos, ¿verdad?
Otra canción de la época de cuando Tay estaba obsesionada con su imagen en los medios de comunicación, pendiente de las opiniones sobre sus relaciones sentimentales...toda esa mochila que volcaría luego en Reputation. Esta canción igual es una de las más explícitas al respecto, toda una declaración de intenciones, pues plantea el debate clásico de ¿por que si una chica sale con muchos chicos es una puta o una red flag, pero si lo hace un chico es el puto amo y todo el mundo lo ve normal? Como bien dice Tay en la estrofa que hace referencia a cuando el amor se acaba "Yo pagaré el precio, tú no".
- I'll pay the price, you won't:
Flamingo pink, Sunrise Boulevard
Clink, clink, being this young is art
Aquamarine, moonlit swimmin' pool
What if all I need is you?
Got love-struck, went straight to my head
Got lovesick all over my bed
Love to think you’ll never forget
Handprints in wet cement
Adorned with smoke on my clothes
Lovelorn and nobody knows
Love thorns all over this rose
I'll pay the price, you won't
But if I’m all dressed up
They might as well be lookin' at us
And if they call me a slut
You know it might be worth it for once
And if I'm gonna be drunk
I might as well be drunk in love
Send the code, he's waitin' there
The sticks and stones they throw froze mid-air
Everyone wants him, that was my crime
The wrong place at the right time
And I break down, then he's pullin' me in
In a world of boys, he's a gentleman
Got love-struck, went straight to my head (Straight to my head)
Got lovesick all over my bed (Over my bed)
Love to think you’ll never forget
We’ll pay the price, I guess
But if I'm all dressed up (If I’m all dressed up)
They might as well be lookin' at us (Lookin' at us)
And if they call me a slut (If they call me a slut)
You know it might be worth it for once (Worth it for once)
And if I'm gonna be drunk
I might as well be drunk in love
Half asleep
Takin’ your time in the tangerine
Neon light, this is luxury
You're not sayin' you're in love with me
But you're goin' to
Half awake
Takin' your chance, it's a big mistake
I said, "It might blow up in your pretty face"
I'm not sayin', "Do it anyway" (Do it anyway)
But you're going to
(Up)
And if they call me a (Slut)
You know it might be worth it for once
And if I'm gonna be (Drunk)
I might as well be drunk in love
A ver, como decirlo...Tay estuvo dudando entre esta canción y Blank Space para incluir una de ellas en la versión original de 1989. De locos, ¿verdad?
Otra canción de la época de cuando Tay estaba obsesionada con su imagen en los medios de comunicación, pendiente de las opiniones sobre sus relaciones sentimentales...toda esa mochila que volcaría luego en Reputation. Esta canción igual es una de las más explícitas al respecto, toda una declaración de intenciones, pues plantea el debate clásico de ¿por que si una chica sale con muchos chicos es una puta o una red flag, pero si lo hace un chico es el puto amo y todo el mundo lo ve normal? Como bien dice Tay en la estrofa que hace referencia a cuando el amor se acaba "Yo pagaré el precio, tú no".
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
borope escribió:Cerpin Taxt escribió:#188 - Getaway Car (Reputation, 2017)
- We were flyin’, but we'd never get far:
No, nothing good starts in a getaway car
It was the best of times, the worst of crimes
I struck a match and blew your mind
But I didn't mean it and you didn’t see it
The ties were black, the lies were white
In shades of gray in candlelight
I wanted to leave him, I needed a reason
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, I was lyin' to myself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
We never had a shotgun shot in the dark (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin’, but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
It was the great escape, the prison break
The light of freedom on my face
But you weren't thinkin’ and I was just drinkin’
While he was runnin' after us, I was screamin’, "Go, go, go!"
But with three of us, honey, it's a sideshow
And a circus ain't a love story and now we're both sorry
(We’re both sorry)
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, every man for himself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
It hit you like a shotgun shot to the heart (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
We were jet-set, Bonnie and Clyde (Oh-oh)
Until I switched to the other side, to the other side
It's no surprise I turned you in (Oh-oh)
'Cause us traitors never win
I'm in a getaway car
I left you in a motel bar
Put the money in a bag and I stole the keys
That was the last time you ever saw me (Oh!)
Drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far (Don't pretend)
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart (Should've known)
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far, oh-oh-ah
No, nothing good starts in a getaway car
I was ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Tay hace un poco de autocrítica y utiliza esta metáfora sobre la huída desesperada en coche a lo Bonnie y Clyde para hablar de sus relaciones de rebote, condenadas al fracaso desde el primer minuto. Las relaciones de rebote, término no muy extendido en España, pero muy usado en USA, rebound relationships, suponen empezar una relación sentimental con alguien cuando todavía no has superado la relación anterior. Este fue el caso de Calvin Harris y Tom Hiddleston, sus parejas de corta duración antes de conocer a Joe Alwyn.
Si esto no es motivo de baneo, yo ya no entiendo nada.
Enric67- Mensajes : 39019
Fecha de inscripción : 23/12/2012
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Enric67 escribió:borope escribió:Cerpin Taxt escribió:#188 - Getaway Car (Reputation, 2017)
- We were flyin’, but we'd never get far:
No, nothing good starts in a getaway car
It was the best of times, the worst of crimes
I struck a match and blew your mind
But I didn't mean it and you didn’t see it
The ties were black, the lies were white
In shades of gray in candlelight
I wanted to leave him, I needed a reason
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, I was lyin' to myself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
We never had a shotgun shot in the dark (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin’, but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
It was the great escape, the prison break
The light of freedom on my face
But you weren't thinkin’ and I was just drinkin’
While he was runnin' after us, I was screamin’, "Go, go, go!"
But with three of us, honey, it's a sideshow
And a circus ain't a love story and now we're both sorry
(We’re both sorry)
"X" marks the spot where we fell apart
He poisoned the well, every man for himself
I knew it from the first Old Fashioned, we were cursed
It hit you like a shotgun shot to the heart (Oh!)
You were drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far (Oh-oh-ah)
No, nothing good starts in a getaway car
We were jet-set, Bonnie and Clyde (Oh-oh)
Until I switched to the other side, to the other side
It's no surprise I turned you in (Oh-oh)
'Cause us traitors never win
I'm in a getaway car
I left you in a motel bar
Put the money in a bag and I stole the keys
That was the last time you ever saw me (Oh!)
Drivin' the getaway car
We were flyin', but we'd never get far (Don't pretend)
Don't pretend it's such a mystery
Think about the place where you first met me
Ridin' in a getaway car
There were sirens in the beat of your heart (Should've known)
Should've known I'd be the first to leave
Think about the place where you first met me
In a getaway car (Oh-oh-oh)
No, they never get far, oh-oh-ah
No, nothing good starts in a getaway car
I was ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Ridin' in a getaway car
I was cryin' in a getaway car
I was dyin' in a getaway car
Said goodbye in a getaway car
Tay hace un poco de autocrítica y utiliza esta metáfora sobre la huída desesperada en coche a lo Bonnie y Clyde para hablar de sus relaciones de rebote, condenadas al fracaso desde el primer minuto. Las relaciones de rebote, término no muy extendido en España, pero muy usado en USA, rebound relationships, suponen empezar una relación sentimental con alguien cuando todavía no has superado la relación anterior. Este fue el caso de Calvin Harris y Tom Hiddleston, sus parejas de corta duración antes de conocer a Joe Alwyn.
Si esto no es motivo de baneo, yo ya no entiendo nada.
¿Tanto os gusta?
Si mal no recuerdo, en mi primera escucha de Reputation, este fue el tema que más me gustó. Pues ya veis pa´lo que ha quedado...
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#182 - Bad Blood (1989, 2014)
¡Seis meses para que empiece la gira!
Y como ayer abrimos, por fin, la lata de 1989, hoy seguimos con este tema que tiene dos versiones, una espantosa y otra pasable. La espantosa, con la colaboración de Kendrick Lamar, estaría en el top 5 por la cola, pero vamos a ser compasivos con Tay y vamos a valorar la canción original, sin raperos molestos. Este tema es la materialización de la disputa entre Tay y Katy Perry, de la que ya hemos hablado en anteriores episodios. Mientras que Tay consigue mantener la compostura y hacer una canción bastante elegante, la respuesta de Katy fue la mucho menos sutil "Swish Swish" con su "Swish Swish Bish" No se queda atrás el videoclip de Katy que no merece la pena ni comentarlo y que también cuenta con la colaboración de una rapera, Nicky Minaj.
Es una suerte que ambas hiciesen las paces un par de años después de publicar estas canciones para no seguir dando vergüencita ajena, ni seguir dejando a Katy Perry en evidencia, al menos en cuanto a talento, clase y buen gusto se refiere.
- Band-aids don't fix bullet holes:
'Cause, baby, now we got bad blood
You know it used to be mad love
So take a look what you've done
'Cause, baby, now we got bad blood, hey
Now we got problems
And I don't think we can solve them
You made a really deep cut
And, baby, now we got bad blood, hey
Did you have to do this?
I was thinking that you could be trusted
Did you have to ruin
What was shiny? Now it's all rusted
Did you have to hit me
Where I'm weak? Baby, I couldn't breathe
And rub it in so deep
Salt in the wound like you're laughin' right at me
Oh, it's so sad to
Think about the good times
You and I
'Cause, baby, now we got bad blood
You know it used to be mad love
So take a look what you've done
'Cause, baby, now we got bad blood, hey
Now we got problems
And I don't think we can solve them
You made a really deep cut
And, baby, now we got bad blood, hey
Did you think we'd be fine?
Still got scars on my back from your knife
So don't think it's in the past
These kinda wounds, they last and they last
Now, did you think it all through?
All these things will catch up to you
And time can heal, but this won't
So if you're comin' my way, just don't
Oh, it's so sad to
Think about the good times
You and I
'Cause, baby, now we got bad blood
You know it used to be mad love
So take a look what you've done
'Cause, baby, now we've got bad blood, hey
Now we got problems
And I don't think we can solve them
You made a really deep cut
And, baby, now we've got bad blood, hey
Band-aids don't fix bullet holes
You say sorry just for show
If you live like that, you live with ghosts
Band-aids don't fix bullet holes (Hey)
You say sorry just for show (Hey)
If you live like that, you live with ghosts (Hey), mmm
If you love like that, blood runs cold
'Cause, baby, now we got bad blood
You know it used to be mad love
So take a look what you've done
'Cause, baby, now we got bad blood, hey (Bad blood)
Now we got problems
And I don't think we can solve them (Don't think we can solve them)
You made a really deep cut
And, baby, now we got bad blood, hey ('Cause now we got bad blood)
'Cause, baby, now we got bad blood
You know it used to be mad love
So take a look what you've done (Look what you've done)
'Cause, baby, now we got bad blood, hey (Ooh, woah)
Now we got problems
And I don't think we can solve them
You made a really deep cut
And, baby, now we got bad blood, hey
¡Seis meses para que empiece la gira!
Y como ayer abrimos, por fin, la lata de 1989, hoy seguimos con este tema que tiene dos versiones, una espantosa y otra pasable. La espantosa, con la colaboración de Kendrick Lamar, estaría en el top 5 por la cola, pero vamos a ser compasivos con Tay y vamos a valorar la canción original, sin raperos molestos. Este tema es la materialización de la disputa entre Tay y Katy Perry, de la que ya hemos hablado en anteriores episodios. Mientras que Tay consigue mantener la compostura y hacer una canción bastante elegante, la respuesta de Katy fue la mucho menos sutil "Swish Swish" con su "Swish Swish Bish" No se queda atrás el videoclip de Katy que no merece la pena ni comentarlo y que también cuenta con la colaboración de una rapera, Nicky Minaj.
Es una suerte que ambas hiciesen las paces un par de años después de publicar estas canciones para no seguir dando vergüencita ajena, ni seguir dejando a Katy Perry en evidencia, al menos en cuanto a talento, clase y buen gusto se refiere.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
¿Taylor tiene 181 canciones que te gustan más que Bad Blood?
¡Qué alguien le quite el carnet a este hombre!
¡Qué alguien le quite el carnet a este hombre!
Enric67- Mensajes : 39019
Fecha de inscripción : 23/12/2012
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
Enric67 escribió:¿Taylor tiene 181 canciones que te gustan más que Bad Blood?
¡Qué alguien le quite el carnet a este hombre!
Iba a estar mucho más abajo
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Re: Obra y milagros de Taylor Swift | #1 We never go out of style
#181 - Babe (Red (Taylor's Version), 2021)
What about your promises, promises? Hay que reconocer que engancha. Escrita durante la composición de Red, otra de tantas canciones que reflexiona sobre la relación fallida con Jake Gyllenhall, Tay regaló esta canción al dueto country Sugarland en 2018, antes de publicarla como propia en 2021. Como comentábamos recientemente en Stay Stay Stay, Tay vuelve a machacar en el estribillo el concepto de la última vez. This is the last time I'll ever call you, babe
Recordemos que este el disco donde está publicado "The Last Time". La última vez que te pido que me des la prioridad que mereces, aquí es la última vez que te llamo. ¿Es un farol para intentar salvar el rumbo de la relación o es una afirmación decidida de una persona dispuesta a pasar página? Sabiendo que la mayoría de las letras autobiográficas, puede haber sido ambas cosas, haber vivido la primera y compuesto la segunda una vez se ha recuperado de la ruptura. Un detalle muy interesante de esta canción es que Tay se identifica a ella misma como "the one that got away", término que se usa para identificar a la persona que uno ha perdido, lamentándose por ello. Resulta curioso, desde luego, teniendo en cuenta que Tay consideraba, en su momento, a Jake como el hombre de su vida, llegando a planear una vida juntos. Prácticamente la totalidad de Red hace mención a esta relación de un modo u otro. Un último detalle que habla por sí mismo, Jake y Tay estuvieron saliendo juntos apenas unos meses.
- We're a wreck, you're the wrecking ball:
What about your promises, promises?
What about your promises, promises, promises? No
What a shame
Didn't wanna be the one that got away, yeah
Big mistake, you broke the sweetest promise
That you never should have made
I'm here on the kitchen floor
You call, but I won't hear it
You said, "No one else"
How could you do this, babe?
(What about your promises, promises?)
You really blew this, babe
We ain't getting through this one, babe
This is the last time I'll ever call you, babe
(This is the last time, this is the last time)
This is the last time I'll ever call you, babe
(What about your promises, promises, promises? No)
What a waste
Takin' down the pictures and the plans we made, yeah
And it's strange how your face doesn't look so innocent
Your secret has its consequence and that's on you, babe
I break down every time you call
We're a wreck, you're the wrecking ball
We said, "No one else"
How could you do this, babe?
(Oh, what about your promises, promises?)
You really blew this, babe
We ain't getting through this one, babe
This is the last time I'll ever call you, babe
(This is the last time, this is the last time)
This is the last time I'll ever call you
Since you admitted it (Oh-oh), I keep picturin' (Oh-oh)
Her lips on your neck (Oh-oh), I can't unsee it
I hate that because of you, I can't love you, babe
What a shame, didn't want to be the one that got away
How could you do this, babe? (Babe)
You really blew this, babe (Babe)
We ain't getting through this one, babe (Babe)
This is the last time I'll ever call you, babe (Babe)
(This is the last time, this is the last time)
This is the last time I'll ever call you
I'm here on the kitchen floor
You call, but I won't hear it
You said, "No one else"
We ain't getting through this one, babe
I break down every time you call
We're a wreck, you're the wrecking ball
We said, "No one else"
This is the last time I'll ever call you, babe (Babe)
(What about your promises, promises?)
What about your promises, promises? Hay que reconocer que engancha. Escrita durante la composición de Red, otra de tantas canciones que reflexiona sobre la relación fallida con Jake Gyllenhall, Tay regaló esta canción al dueto country Sugarland en 2018, antes de publicarla como propia en 2021. Como comentábamos recientemente en Stay Stay Stay, Tay vuelve a machacar en el estribillo el concepto de la última vez. This is the last time I'll ever call you, babe
Recordemos que este el disco donde está publicado "The Last Time". La última vez que te pido que me des la prioridad que mereces, aquí es la última vez que te llamo. ¿Es un farol para intentar salvar el rumbo de la relación o es una afirmación decidida de una persona dispuesta a pasar página? Sabiendo que la mayoría de las letras autobiográficas, puede haber sido ambas cosas, haber vivido la primera y compuesto la segunda una vez se ha recuperado de la ruptura. Un detalle muy interesante de esta canción es que Tay se identifica a ella misma como "the one that got away", término que se usa para identificar a la persona que uno ha perdido, lamentándose por ello. Resulta curioso, desde luego, teniendo en cuenta que Tay consideraba, en su momento, a Jake como el hombre de su vida, llegando a planear una vida juntos. Prácticamente la totalidad de Red hace mención a esta relación de un modo u otro. Un último detalle que habla por sí mismo, Jake y Tay estuvieron saliendo juntos apenas unos meses.
Cerpin Taxt- Mensajes : 23811
Fecha de inscripción : 24/12/2018
Página 2 de 10. • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Temas similares
» Taylor Swift: la artista de la década
» Taylor Swift y compañía van a por YouTube
» Taylor Swift: la artista de la década
» Taylor Swift: la artista de la década
» Taylor Swift: la artista de la década
» Taylor Swift y compañía van a por YouTube
» Taylor Swift: la artista de la década
» Taylor Swift: la artista de la década
» Taylor Swift: la artista de la década
Página 2 de 10.
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.